Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

CCOO PV reclama al nou govern que conforme la Generalitat continuïtat en les polítiques socials

El sindicat valora aquelles mesures que han permés un avanç en les condicions de vida de la classe treballadora i insta al PP a mantindre el diàleg social com a eina per a consensuar les polítiques públiques.

31/05/2023.
    Portada document

Ana García Alcolea, secretària general de CCOO PV, ha manifestat un respecte total i absolut als resultats de les eleccions autonòmiques i municipals del passat 28 de maig. Ha recordat que la concertació social ha permés en moments molt difícils que l'economia no caiguera i que l'ocupació no es destruïra, establint ajudes per a empreses, persones autònomes i treballadores, així com per a les famílies més vulnerables.

“El que demanem al nou Govern de la Generalitat Valenciana és que aquelles polítiques socials que han funcionat, que han servit per a protegir a les persones i reforçar els serveis públics; aquelles polítiques econòmiques que han permés iniciar processos de reindustrialització al País Valencià, no es tiren cap endarrere”, ha assegurat. Tampoc aquells avanços en igualtat que han possibilitat anar reduint les bretxes de gènere.

CCOO PV té una proposta que ha definit en 61 mesures i presentat als diferents partits polítics. El document recull qüestions prioritàries per a abordar les transicions econòmiques, apuntalar el canvi de model productiu i reforçar els serveis públics. Aqueixes són les mesures que reclamarem al nou Consell, a més que han de ser construïdes des de la concertació, perquè fins al moment ha donat bons resultats. “El diàleg social és aqueix puntal necessari per a avançar socialment i econòmicament en la nostra comunitat autònoma”, ha dit Ana García.

El procés electoral obert en l'àmbit estatal deixa en el calaix lleis importants, així i tot han sigut moltes altres les que ha aconseguit aprovar el Govern de coalició per a abordar les crisis des de paràmetres diferents a les anteriors. El sindicat en aquest període que s'obri, continua fent una crida a la participació de la classe treballadora “perquè el model social està en joc”.