Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 marzo 2024.

La síndica de l'afiliació de CCOO PV és Ofelia Vila. Llicenciada en geografia i història per la Universitat de València, és en la seua època d'estudiant quan s'afilia al Partit Comunista d'Espanya i pren part activa en la lluita contra la repressió de la dictadura franquista.

La seua activitat laboral s'orienta cap a la docència, ja que a partir de 1984 és professora d'ensenyament secundari públic. Afiliada al sindicat CCOO, defensa un ensenyament de qualitat, públic, gratuït, universal i coeducatiu.

Dona feminista, li preocupa la lluita contra la discriminació que pateixen les dones, sobretot en l'àmbit laboral. Col·labora amb experiències coeducatives, convençuda que és l'escola un espai fonamental per a transmetre els principis d'igualtat i de respecte.

L'any 2000 forma part de la Comissió Executiva de CCOO PV, fent-se càrrec de la secretària la Dona. Des d'ací lluita per la igualtat de les dones en l'àmbit laboral i col·labora amb altres organismes, associacions de dones i universitats, a través de jornades i conferències. Alhora participa en tertúlies radiofòniques i denuncia situacions de violació dels drets humans en els mitjans de comunicació escrits.

L'any 2008, passa a tenir la responsabilitat de la Secretaria de Cooperació Internacional i Moviments Socials, col·laborant amb projectes de desenvolupament internacional i en activitats d'educació per al desenvolupament.

A causa de la seua activitat, ha format part del Consell de la Dona de la Comunitat Valenciana, del Comité Econòmic i Social CV i del Consell Valencià de Cooperació, del qual encara és membre. Dins de la seua responsabilitat de Moviments Socials, també ha col·laborat amb la població organitzada per a reivindicar la defensa dels seus drets.

Pertany a l'Assemblea de Ciutadans i Ciutadanes del Mediterrani (Cercle de València), des de la seua fundació i ha participat en les diverses assemblees, celebrades a València, Tunísia, Istanbul i Marsella.

Va ser proposada per EUPV per a síndica de greuges, en la passada legislatura i per Podem per als Premis 9 d’Octubre.

Per la seua activitat ha rebut diversos premis: Premi Margarida Borràs, del Col·lectiu Lambda i els premis de Dones Progressistes de València i Bétera.

Va rebre la distinció 8 de Març de les Corts Valencianes, per la seua tasca com a feminista i per la seua col·laboració en la memòria històrica.

És mare d'un fill i una filla.