Comisiones Obreras del País Valenciano | 9 mayo 2024.

CCOO PV promou els drets lingüístics i lliura els Premis ‘Marc Granell’ a la promoció del valencià

• Dia 16, a les 18.30 hores, en la sala d’actes de CCOO PV (pl. Nàpols i Sicília, 5, València).
  • L’entitat Escola Valenciana i la cantant Tesa, entre d’altres, premis ‘Marc Granell d’aquesta edició.

El sindicat organitza demà una jornada cultural i reivindicativa amb motiu de la commemoració dels Drets Lingüístics. En l'acte es lliuraran els premis del concurs de relats curts, ‘Maite Boscà Lloret’, se celebrarà el 89é aniversari de les Normes de Castelló i es lliuraran els Premis Marc Granell, a la promoció i l'ús del valencià.

15/12/2021.
Acte Drets Lingüístics a CCOO PV

Demà dijous 16, a les 18.30 hores, es viurà una jornada cultural i reivindicativa a la seu de València de CCOO PV, amb motiu dels actes de commemoració dels Drets Lingüístics, organitzats per la Secretaria de Cultura i Política Lingüística. El reconeixement normatiu de la pluralitat lingüística al nostre País no ha sigut suficient per normalitzar l'ús de la llengua pròpia en la societat valenciana. Empentat per la preocupació de l'ús social del valencià, i emmarcat dins de les línies estratègiques congressuals, el sindicat programa aquest esdeveniment que valorarà els usos de la llengua.

Dins dels trets identitaris essencials del nostre sindicat es troba la defensa i promoció del valencià. El futur de la llengua depén en gran manera de la classe treballadora i del seu ús en l'àmbit del món del treball. En un exercici de coherència i responsabilitat portem endavant aquestes accions.

Les agressions als drets lingüístics són un símptoma de poca qualitat democràtica, per això denunciem que encara avui al País Valencià patim unes carències de garantia envers el respecte i tutela d’aquest drets.

Acte Drets Lingüístics

En l'acte es lliuraran els premis del concurs de relats curts, ‘Maite Boscà Lloret’, es commemorarà el 89é aniversari de les Normes de Castelló, i es lliuraran els Premis Marc Granell, a la promoció i l’ús del valencià. L’actuació musical correrà a càrrec del cantautor de Cocentaina, Andreu Valor. Obrirà l'acte la directora general d'Innovació i Ordenació, Reis Gallego Perales.

Premis del concurs de relats curts ‘Maite Boscà Lloret’

Aquest any els treballs han tractat sobre ‘El treball sostenible i l’emergència climàtica’. Es tractava de relats curts d'un màxim de 280 caràcters amb la finalitat de reflexionar sobre aspectes del món laboral en clau literària i expressats en valencià escrit. El jurat del premi ha estat format pel dramaturg Manolo Molins, l’escriptora Núria Cadenes, la membre de l’AVL Imma Cerdà i la responsable de l’OPUV de CCOO PV, Purín Morant. En la primera part de l'acte s'anunciaran les persones guanyadores.

4t Premis Marc Granell, a la promoció i l'ús del valencià

En els dos vessants, un intern de promoció dins de les CCOO PV, i un altre extern de defensa i suport a entitats i persones que s’hagen distingit per la seua aposta pel valencià.

Guanyadores dels Premis Marc Granell:

A. Modalitat organització CCOO: Federació Hàbitat

B. Modalitat persona CCOO: Manolo Picó