Comisiones Obreras del País Valenciano | 27 abril 2024.

Orientació i assessorament a població treballadora immigrada

El sindicat ofereix informació i assistència en diferents processos administratius, mitjançant atenció directa i personalitzada per a:

• Garantir el reconeixement dels drets de les persones migrants.
  • Facilitar la mobilitat laboral en el territori espanyol i la Unió Europea.
  • Possibilitar la inserció sociolaboral dels treballadors i les treballadores immigrats que més dificultats tenen per a accedir al mercat de treball.

• Lluitar contra l’explotació laboral i les xarxes d’immigració il·legal.
  • Coordinar les diferents actuacions i intervencions amb les federacions, l’administració i amb altres entitats o organitzacions implicades.

Assemblees obertes

En les quals es facilita informació pràctica i gratuïta sobre organització i defensa dels drets del treball i Llei d'Estrangeria

Una resposta global als treballadors i les treballadores que tenen necessitat d’accedir al lloc de treball, que proporciona claus d’orientació sobre drets laborals:

• Informació destinada a conéixer els seus drets i deures com a treballadors i treballadores.
  • Informació bàsica sobre convenis, qüestions salarials, protecció social, etc. amb la finalitat que coneguen i defensen la millora en les seues condicions de treball.

S’informa sobre les estructures del sindicat i com s’organitzen en sectors com d’agrícola, el treball de la llar, l’hostaleria o la construcció... en coordinació amb les federacions corresponents.

S’orienta sobre eines i procediments per a facilitar la mobilitat en el marc de la Unió Europea.

Les assemblees estan dirigides a totes les persones treballadores migrants i obertes a la participació de les persones assistents.

En la resta del territori les assemblees es convoquen periòdicament, per la qual cosa es recomana contactar amb el sindicat en les diferents localitats.

Atenció personalitzada i suport jurídic

Informació i assessorament en processos administratius necessaris, tràmits tant per a persones no comunitàries, com per a comunitàries: sol·licituds d’autorització de treball i residència, reagrupacions familiars, sol·licituds de retorn, estudiants, recursos, retorn, nacionalitat i homologació de títols.

S’informa i assessora sobre els aspectes legals i laborals en matèria d’estrangeria, els tràmits a seguir, i els procediments que amb caràcter general estan establits.

Horari d’atenció assessorament amb cita prèvia

Seu CCOO PV en la plaça Nàpols i Sicília, núm. 5, de València:
De dilluns a dijous de 9 h a 14 h i de 16 h a 19 h amb reserva de cita prèvia en el telèfon 963 925 696 o a través de l’adreça de correu electrònic: migra-coop@pv.ccoo.es