Comisiones Obreras del País Valenciano | 20 de agosto de 2019

CAMPANYA SMI

És el moment

CCOO és el primer sindicat en àmbit autonòmic i nacional i, per aconseguir-ho, és imprescindible la representació directa en els centres de treball, mitjançant la teua participació. Comença el període d'eleccions sindicals i, triar una candidatura o ser-ne part, és un dret que tens. En aquest procés, triar Comissions Obreres és sinònim de valentia i de solidaritat, perquè lluitem per la millora de les teues condicions laborals i pels drets socials necessaris perquè tothom puga tenir unes condicions de vida digna.

De recuperar drets

És temps de guanyar els drets arrabassats durant la crisi, de passar a l'ofensiva i d’exigir una redistribució de la riquesa. En CCOO defensem de manera solidària els interessos del món assalariat, pensionista i aturat, i posem en el centre de la nostra acció sindical les persones més vulnerables.

Com a organització sociopolítica ens ocupem, no sols de les condicions de treball, també de tot allò que construeix una societat decent: educació, sanitat, serveis socials, pensions, igualtat de tracte i d'oportunitats entre homes i dones, drets de les persones LGTBI, amb diversitat funcional o migrants, atenció a la dependència, sostenibilitat mediambiental, accés a la formació i a la cultura, foment de les llibertats públiques, la cooperació, la participació i l'extensió de la democràcia.

D'ocupació de qualitat

El poder polític, pressionat per l'empresarial, ha apostat per estendre la precarietat, basant-se en normes laborals que restaven poder sindical. Des de CCOO et convidem a implicar-te en aquestes eleccions sindicals, perquè on hi ha organització col·lectiva dels treballadors i de les treballadores és més fàcil posar fre a aqueixa temporalitat, als baixos salaris, a l'excés d'hores extra, a les jornades parcials involuntàries, a la sinistralitat laboral.

De conquerir la igualtat

Per aconseguir…

- Eliminar la bretxa salarial.

- Jornades de treball dignes i flexibles. Millorar els permisos de conciliació laboral, familiar i personal.

- Coresponsabilitat en les cures.

- Accedir a ocupacions de qualitat, en condicions d'igualtat i de tot tipus de sector.

- Promocionar, assumir llocs de direcció i de responsabilitat.

- Acabar amb les violències masclistes, especialment en l'àmbit laboral (assetjament sexual i per raó de sexe, drets i mesures laborals de les treballadores víctimes de violència de gènere).

Participa amb CCOO en la negociació del teu conveni col·lectiu i en el pla d'igualtat de la teua empresa, per proposar i exigir el compliment de mesures concretes. Suma't i organitza't en el sindicat per conquistar la igualtat.

Que la joventut lidere els canvis

Per aconseguir…

- Acabar amb la precarietat social i laboral (alta temporalitat, contractes parcials no desitjats, hores extra no retribuïdes, horaris excessius…)

- Fomentar la contractació estable i poder desenvolupar un projecte de vida de futur.

- Acabar amb l'exili laboral.

- Acabar amb l'abús actual que es fa de la figura del becari i amb les ocupacions sense remuneració actuals.

Participa i fes valdre els teus drets, perquè com a jove eres qui millor coneixes la teua realitat. Fes el pas, presenta't a les eleccions sindicals i lidera el canvi en el teu centre de treball. Nega't a permetre que continue l'abús i la precarització social de la joventut.