Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 septiembre 2024.

No poguérem concentrar-nos-hi, però seguim tenint veu!

Ahir, 1 d’abril, va ser el primer dimecres de mes que la Coordinadora Feminista no va poder concentrar-se contra la violència masclista davant la porta de l’Ajuntament de València, com havia estat fent des de fa més de vint anys.

02/04/2020.
    #ElMasclismeMata

Ni eixa ni cap altra concentració, ni per les víctimes de violència de gènere, ni per la falta de mesures preventives i equips de protecció de les persones que treballen en serveis essencials. Ni per cap altra causa, per legítima que siga.

Les desigualtats existents s’hi han aguditzat i les persones vulnerables, ho són molt més amb aquesta pandèmia. Estàvem exigint que es posaren les cures en el centre de la vida, i ha vingut un maleït virus per evidenciar com d’important és tot el que dèiem.

Vivim en un neoliberalisme capitalista, salvatge i depredador, privatitzador de bens i serveis, ecocida i colonialista. Aquell que en nom del benefici i de l’acumulació del capital, agredeix la natura i n’esgota els recursos. Venim d’unes retallades que han suposat la debilitació d’un estat de benestar que necessitem més que mai.

Cal posar l’èmfasi en com sortir d’aquesta crisi i, sols ho podem fer aplicant els valors del feminisme: que sostenen la vida, exigeixen respecte per la natura i formes de producció sostenibles, parteixen del pacifisme, del respecte i la tolerància, de la sororitat i la solidaritat i, que també, posen les persones i les cures en el centre de la vida.

No poguérem concentrar-nos-hi, però no ens quedarem sense veu. Diuen que en temps de crisi s’aguditza l’enginy i, si sumem la tecnologia que tenim al nostre abast, et voilà! No llegirem el manifest a la plaça, el llegirem entre moltes de forma coral, es muntarà en format de vídeo i el llançarem al món mitjançant les xarxes socials.

Ací el teniu, si us ve de gust.