Comisiones Obreras del País Valenciano | 17 mayo 2024.

El Primer de Maig reuneix milers de persones al País Valencià per reclamar avanços en els drets laborals

Baix el lema 'Per la plena ocupació, menys jornada i millors salaris', milers de persones han eixit als carrers per a participar en les set manifestacions convocades per CCOO PV a Alacant, Alcoi, Castelló, Elx, Elda-Petrer, València i Vinaròs. Unes marxes que han clamat per la reducció de jornada, per l'augment dels salaris, contra la precarietat juvenil i en favor de la pau i la democràcia.

01/05/2024.
    Manifestació a València

"La classe treballadora no ha provocat la inflació, no podem seguir pagant les crisis, no pot seguir creixent la desigualtat i la pobresa laboral i social". Així ha començat la seua intervenció la secretària general de CCOO PV, Ana García després de la gran manifestació del Primer de Maig a València. Un discurs que ha tingut present tots els conflictes bèl·lics que assoten al món, però en especial el genocidi contra el poble palestí: "Exigim que pare la matança i se'ls reconega com a Estat", ha reclamat.

Per contindre el brutal deteriorament del poder adquisitiu dels salaris, no hi ha altra fórmula que detindre "l'actitud egoista de les patronals", que enguany han obtingut rècord de beneficis empresarials, un desproporcionat increment del 64 % des de l'any 2018.

CCOO PV ha llançat aquest Primer de Maig un missatge ambiciós, apostar per una plena ocupació acompanyada per la millora de la regulació, que afecta les condicions de la contractació (especialment en el temps parcial), els acomiadaments i les activitats de les plataformes digitals. A més, reclama la reducció de la jornada laboral sense minvament salarial perquè redistribueix la riquesa d'una manera més justa: "Contribueix a afavorir la igualtat d'oportunitats, ja que tindre més temps facilita la conciliació i la corresponsabilitat", ha ressaltat Ana García.

En aquest sentit, la secretària general de CCOO PV ha defensat una política de les cures, com a quarta pota del nostre estat de benestar, amb recursos públics suficients i amb salaris professionals dignes. Això està vinculat a l'eliminació de les bretxes de gènere que patim les dones "que tenim dret a desenvolupar les nostres carreres professionals sense ser relegades al rol de les cures, és de justícia".

García també ha insistit en el dret a un habitatge digne, un problema que fa que la vida de les persones joves i no tan joves "siga més precària".

CCOO PV veu amb gran preocupació el desplegament de les polítiques del PP i Vox, amb la reducció d'impostos, l'aprimament del sector públic instrumental o el retrocés en protecció social. A això s'uneix el retorn a temps passats, amb la presentació de cinc lleis que exigeixen que la societat civil democràtica done "una resposta contundent".

Per aquest motiu, el sindicat exigeix respecte i drets: "El reforç dels serveis públics i polítiques en matèria d'ocupació, d'indústria, de turisme, d'habitatge i d'igualtat", ha conclòs la secretària general, que ha rebut l'aplaudiment d'una multitud de persones que han clamat "Visca el Primer de Maig!".