Comisiones Obreras del País Valenciano | 27 abril 2024.

CCOO PV i UGT PV es reuneixen amb el Síndic de Greuges per la millora de les condicions laborals en serveis socials

Els sindicats recullen més de 23.000 signatures en defensa dels acords aconseguits al novembre de 2022, l'incompliment dels quals amenaça la supervivència del Sistema Públic Valencià de Serveis Socials.

01/03/2024.
    Concentració davant la Sindicatura de Greuges

En el dia de hui, CCOO PV i UGT-PV, s'han reunit amb el Síndic de Greuges, Ángel Luna, per traslladar-li la necessitat d'exigir a la Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge que complisca amb els acords aconseguits amb els sindicats i les patronals del sector el 17 de novembre de 2022.

A la reunió han assistit les responsables de Política Social de CCOO PV i d'UGT-PV, Ana Belén Montero Martínez i Isabel López Atienza; acompanyades per una delegació de cada organització sindical.

Per UGT Serveis Públics -PV, la seua secretària general Mayte Montaner; María José Navarro García, responsable de Política Social i la secretària general d'UGT a Alacant, Yolanda Díaz Serra i el secretari general comarcal de l'Alacantí la Marina UGT Serveis Públics, Gil Pedro Ródenas Montoyo.

Per CCOO hi han assistit Yolanda Ferrández, secretària general de Sanitat de CCOO del Vinalopó - Baix Segura; el responsable de la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO PV, Juan Carlos Núñez; Alfonso Valero, responsable de la FSS de CCOO PV i Salvador Moya, responsable de FE CCOO PV.

En la reunió mantinguda amb Ángel Luna, els sindicats han sol·licitat el suport del Síndic en l'exigència del compliment de l'homologació salarial i de jornada amb els empleats públics. El full de ruta exigit a Conselleria inclou la publicació dels mòduls econòmics de l'acció concertada, així com de les licitacions pendents de la gestió integral. L'objectiu fonamental és impedir la generació de més deute i la defensa del Sistema Públic Valencià de Serveis Socials, ja que l'incompliment dels acords el posa en perill.

UGT PV i CCOO PV han expressat la seua preocupació al Síndic perquè la Conselleria de Serveis Socials haja començat a alentir i en alguns casos paralitzar molts dels avanços posats en marxa en matèria de serveis socials en aquests últims anys. Avanços que portaven amb si la millora de la qualitat del sistema i l'accés a millors i majors serveis.

Tots dos sindicats han traslladat al Síndic la seua preocupació per l'incompliment dels acords per part de la Conselleria de Benestar Social i Vicepresidència. Una preocupació compartida per la ciutadania, que ha donat suport a la petició de compliment dels acords amb més de 23.000 signatures recollides entre les persones usuàries, els seus familiars i professionals dels centres, serveis i programes del Sistema Públic Valencià de Serveis Socials.

Mayte Montaner, secretària general d'UGT Serveis Públics-PV, ha fet valdre uns acords que “no demanden únicament l'homologació salarial, sinó que van un pas més enllà, perquè preveuen millores en matèria de jornada, garanteixen la sostenibilitat del sistema i el finançament dels centres a futur”. Montaner ha aclarit que “la signatura de l'acord es va realitzar amb l'Administració, no amb un partit polític, i això ho volem recalcar a la Conselleria.”

Juan Carlos Núñez, en representació de l'àrea pública de COO PV ha assenyalat que “aquests són acords polítics, que van derivar en acords interprofessionals, negociats i signats entre les patronals i els sindicats, i inscrits posteriorment en el registre de convenis”. Finalment, Núñez ha posat l'accent que “l'incompliment dels acords està empitjorant la qualitat assistencial així com l'atenció a les persones més vulnerables”.

Així, aquesta trobada posa de manifest l'interés dels sindicats CCOO PV i UGT-PV a continuar amb les seues reivindicacions, tant en l’àmbit institucional com als carrers. Totes dues organitzacions estan compromeses a mantindre obert el conflicte fins que es complisquen els acords i es recupere la senda començada amb la nova Llei valenciana de serveis socials inclusius.