Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 abril 2024.

Homenatge a l’històric sindicalista Roberto Ruiz

CCOO PV realitzà aquest dijous un acte de reconeixement a la memòria de Roberto Ruiz, qui va representar un paper molt important en la construcció d’aquesta organització sindical. Lluitador i abnegat en la defensa dels drets laborals, Ruiz va ser sindicalista de la Federació de Sanitat de CCOO PV i membre de la Comissió Executiva de CCOO PV.

23/02/2024.
    Intervenció de la vidua de Roberto, Rosa Lacruz

Sindicalista lluitador, lleial i abnegat en la defensa dels drets dels treballadors i de les treballadores, va morir a València l’agost de 2020. Roberto Ruiz Belén va desenvolupar un paper clau en la construcció i desenvolupament de CCOO PV.

El sindicat ha realitzat un homenatge a la seua persona i trajectòria, en la seu de València. L’acte tingué la intervenció de la secretària general de CCOO PV, Ana García; de la secretària general de la Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris de CCOO PV, Rosa Atiénzar; del secretari general del PCPV, Javier Parra; així com d’altres persones vinculades al seu àmbit familiar i de compromís.

"Roberto Ruiz era un home compromès amb les seues idees, una persona coherent, i això li va portar a múltiples militàncies. És de justícia que ho recordem i agraïm la seua trajectòria" va recordar la secretària general de CCOO PV, Ana García.

Ruiz va ser treballador del Servei d’Emergències Sanitàries de València, sindicalista de la Federació de Sanitat de CCOO PV i delegat en la Junta de Personal del Departament de Salut València Hospital General durant molts anys.

Va ser secretari de Finances al 5é Congrés, amb Antonio Montalbán com a secretari general. Com a membre de la Comissió Executiva, va coordinar el procés d’eleccions sindicals a les Comarques del Nord, l’any 1990. Va ser membre representant de CCOO PV en la comissió provincial d’eleccions sindicals de Castelló. Arran del 6é Congrés, va exercir el càrrec de portaveu del denominat sector crític de CCOO.

Lluitador incansable, extravertit, dialogant i de profundes conviccions polítiques, va lluitar contra el franquisme, va contribuir amb la seua tasca a enfortir el sindicat.

L'ex secretari general de CCOO PV, Joan Sifre, va destacar en la seua intervenció que "Roberto es mereix aquest homenatge, perquè s’ha implicat en la vida del nostre sindicat, ocupant llocs de representació rellevants i perquè com a persona molts hem compartit amb ell amistat, humor i jovialitat... malgrat les diferències que també n'hi ha hagut".