Comisiones Obreras del País Valenciano | 27 abril 2024.

CCOO PV convida a recórrer els camins de la memòria obrera al País Valencià

Noves cites de presentació del llibre ‘Rutas de la memoria obrera’, una iniciativa de la Fundació d’Estudis i Iniciatives Sociolaborals (FEIS). El primer volum d’aquest projecte editorial encara els darrers actes de presentació, amb l’objectiu de divulgar importants episodis de lluita obrera durant els últims anys de la Dictadura i els primers de la Transició.

24/01/2024.
    Cartell de la presentació del dia 1 de febrer

Després de l’èxit de les presentacions a Alcoi, Sagunt, Bunyol, Elda, Elx, Xàtiva i Barcelona, aquesta primera tramesa de rutes obreres encara els darrers actes de promoció amb l’objectiu de donar a conéixer aquesta eina de recuperació de la memòria obrera.

La publicació proposa la recuperació de set episodis de lluita obrera especialment significatius registrats durant els últims anys de la Dictadura i primers de la Transició (1967-1977) i distribuïts territorialment de nord a sud del País Valencià (Vall d'Uixó, Port de Sagunt, Bunyol, València, Alcoi i Elda-Elx). Uns esdeveniments que segueixen el ‘fil roig’ que connectava la memòria obrera del passat amb la nova història que començava a construir-se.

Cadascuna de les rutes ha sigut elaborada per historiadors i historiadores locals que, amb un gran esforç pedagògic, han estructurat la guia en un seguit de punt d’interés a partir dels qual han bastit un recorregut històric i memorialístic, incorporant a la publicació també testimonis, documentació, fotografies, plànols i mapes.

Presentacions a València i la Vall d’Uixó

Les presentacions del primer volum de les Rutes de la Memòria Obrera, editat per la FEIS han continuat l'èxit de públic i acollida, com la rebuda el recent 18 de gener, a l’Ateneu Marítim de València, al barri del Cabanyal. El proper dia 1 de febrer serà la presentació a la sala d’actes de CCOO PV; i el 8 de febrer al Palau de Vivel de la Vall d’Uixó.

A la presentació de l’Ateneu Marítim de València intervingueren: Pau Díaz, en representació de les associacions de veïns dels barris marítims; Santi Mateu, en nom de les CCOO PV; Pep Durbán, autor del capítol; Manuel Querol i les germanes Elena i Mari Paz Borbolla, com a testimonis.

A l’acte de la seu de CCOO PV, a la plaça Nàpols i Sicília de València, el torn serà per a Ana García, secretària general de CCOO PV; Alberto Gómez, un dels coordinadors de l’obra; i Ismael Sáez i Dolors Sánchez com a historiadors.

I finalment, el cicle de presentacions trobarà la seua cloenda a la Vall d’Uixó, amb la presència de: Tània Baños, alcaldessa del municipi; Fernando Peña, autor del capítol; Pere Beneyto, en representació de la FEIS; Vicent Saragossà, com a testimoni; i Xelo Valls, en representació de la Federació d’Educació de CCOO PV.

També hi intervindrà alumnat de l’IES Benigasló de la localitat, que estan portant a terme un projecte d’investigació i innovació educativa a partir de la ruta de la Vall d’Uixó que apareix a la publicació de la FEIS.