Comisiones Obreras del País Valenciano | 27 julio 2024.

CCOO manifesta el seu posicionament a favor del valencià en la política lingüística de l'Ajuntament d'Elx

La Secció Sindical de CCOO en el consistori il·licità ha registrat una sol·licitud derectificació de l'acta de la taula negociadora, mostrant el seu vot contrari a l'eliminacióde la prova de valencià en els processos selectius.

21/12/2023.
    Elche

L'equip de Govern PP-VOX va convocar una taula general de negociació de funcionaris extraordinària i urgent, el passat dia 19, per tractar la modificació en les convocatòries de processos selectius eliminant la prova del valencià, dins de la seua línia ideològica de menyspreu cap a la llengua cooficial de la nostra comunitat autònoma. El mes de novembre, l'equip de Govern va traure un procés selectiu de borsa de treball de tècnics sense la prova del valencià. La justificació donada és que no tenen obligació legal d'incloure aqueixa prova en la fase d'oposició dels processos selectius i que el valencià es valoraria en igualtat respecte a altres idiomes comunitaris.

En la seua intervenció, CCOO va fer una defensa del valencià argumentant que, efectivament, no hi ha en l'actualitat obligació legal de posar un exercici de coneixements del valencià, sinó més aviat la tendència que la llengua valenciana s'instaure com un requisit lingüístic en la funció pública, que a data actual encara està per resoldre des de Les Corts.

CCOO recorda que des de 2005, en compliment del Reglament de normalització lingüística del municipi aprovat l’any 1997, en les bases de les convocatòries dels processos selectius es valora el coneixement oral i escrit del valencià de manera substantiva com a mèrit. Es va decidir que la prova del valencià es valorava en un punt, sobre vint-i-un possibles, que era obligatòria però no eliminatòria. Per tant, mai ha sigut requisit tal com assegurava l'equip de Govern municipal a través del seu portaveu i regidor de Recursos Humans als mitjans de comunicació, cometent una relliscada en les seues declaracions.

Com a relliscada va ser també el que li va ocórrer al portaveu de CCOO, a l'hora de votar la mesura, manifestant una abstenció quan la Secció Sindical en el seu conjunt havia decidit un vot en contra. Encara més, quan fins i tot en el transcurs de la negociació, CCOO va proposar a traslladar el punt de valoració de l'exercici als que ja n’hi havien quan s'aporten els certificats de coneixements del valencià en la baremació de mèrits, de tal manera que el valencià continuara puntuant molt més que altres idiomes, que és al cap i a l'últim, el que recull l'esperit del Reglament aprovat pel Ple municipal l’any 1997.

CCOO demana disculpes a la ciutadania que s'haja sentit molesta davant el nostre posicionament difós en els mitjans de comunicació, atés que va ser un error verbalitzat. De fet, ahir dia 20 de desembre el sindicat va presentar per registre municipal una sol·licitud de rectificació de l'acta, mostrant el nostre posicionament en contra.

La Secció Sindical de CCOO hem estat, estem i estarem sempre al costat de la defensa de l'ús de la llengua valenciana, i insta a posar en marxa tan prompte com es puga, en la Llei de funció pública, el requisit lingüístic com a norma d'obligat compliment i adequat als diferents perfils dels llocs de treball públics.