Comisiones Obreras del País Valenciano | 20 abril 2024.

CCOO PV insta a Unides Podem-EUPV a impulsar el diàleg social per a construir polítiques transformadores

Ana García, secretària general de CCOO PV, manifesta que hi ha hagut sintonia en els tres principals eixos abordats en la reunió: un model productiu sostenible, generador de treball decent; l'aposta per un sistema de finançament just, associat a una reforma fiscal; i la importància del diàleg social com a eina de transformació.

21/04/2023.
    Héctor Illueca, Ana García i Rosa Pérez

En la trobada mantinguda amb Héctor Illueca i Rosa Pérez, el sindicat els ha traslladat que, dins de les competències autonòmiques, hem de posar el focus en les polítiques actives d'ocupació descentralitzades en l'àmbit comarcal, a través dels pactes locals. L'objectiu seria desenvolupar una formació que possibilite una transició justa i fomentar l'ocupació de les persones més vulnerables i reduir així totes les bretxes que hui dia hi ha, de desigualtat econòmica, digital o entre dones i homes.

Una altra de les matèries que han centrat el diàleg ha sigut l'enfortiment dels serveis públics. Especial preocupació pel reforç de l'atenció primària sanitària o la reversió en la gestió dels serveis, sent públics, coincideixen que milloren el servei, les condicions laborals del seu personal, a més de ser més econòmics.

Ana García ha posat l'accent que el diàleg social és un eix central per a millorar la vida de la ciutadania. “Hem de construir conjuntament polítiques transformadores que permeten un desenvolupament econòmic i social sobre la base d'un canvi de model”. Perquè siga possible, ha al·ludit a la reclamació d'un finançament més just, vinculada a una reforma fiscal. “Hem de poder recaptar més, perquè hi ha marge, per a repartir més i millor, i que no siga a costa d'endeutar-nos”, ha destacat García. També ha mostrat la seua preocupació perquè s'haja retardat el desenvolupament de la Llei de foment de responsabilitat social, aprovada l’any 2018, i l'aplicació de les clàusules laborals de la qual no entrarà en vigor fins a aquest 16 de maig.

Rosa Pérez, d’Unides Podem-EUPV ha assumit el retard, alhora que ha valorat altres matèries dependents de la seua Conselleria com la cooperació per al desenvolupament i una major participació de la ciutadania en els assumptes públics. “La nostra força política és fonamental com a garantia per a impulsar aqueixes polítiques transformadores a les quals es refereix el sindicat”, ha apuntat.

Per la seua banda, Héctor Illueca, candidat a la Generalitat Valenciana, ha destacat la necessitat d'un major protagonisme de l'autogovern valencià en les relacions laborals, com és el cas de la Inspecció de Treball o en l’INVASSAT, per a donar més servei als agents socials. “Estic d'acord en l'anàlisi realitzada en matèria de polítiques públiques, perquè la sanitat és una de les principals preocupacions de la gent, i en què és inseparable la política fiscal d'un canvi en el sistema de finançament”, ha expressat.

Illueca ha afegit que una altra manera de créixer és la clau i el que és fonamental en la pròxima legislatura és planificar com transitar cap a un altre model productiu, que integre els sectors generadors de riquesa (treball assalariat, pimes, economia social o persones autònomes), que siga ecològicament sostenible i atenga la protecció del nostre territori.