Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

Els carrers del País Valencià clamen per la igualtat i els drets de les dones

El feminisme torna a mostrar la seua força omplint les principals ciutats del País Valencià. Els carrers de València, d'Alacant, de Castelló, d'Elx, de Xàtiva i de Petrer han clamat per la igualtat, pels drets de les dones en tots els àmbits i en contra de les violències masclistes.

09/03/2023.
    Capçalera de la manifestació de València.

Les manifestacions del 8 de març al País Valencià han tornat a ser multitudinàries: una gran marea feminista va recórrer ahir, Dia Internacional de la Dona, les cinc marxes convocades al País Valencià.

Amb el lema d’enguany, ‘La igualtat és un pla que funciona’, CCOO PV ha estat present en totes aquestes, posant el focus en la discriminació que pateixen les dones en tots els àmbits, però especialment en el món laboral.

Per això ha destacat la tasca, que dia a dia, realitzen les delegades i els delegats sindicals en els centres de treball per a eliminar la desigualtat entre dones i homes. Uns objectius que s’aconsegueixen a través de la negociació de mesures en els convenis col·lectius o en els plans d’igualtat, una eina sindical de primer ordre per eliminar totes les bretxes de gènere.

Unes bretxes que persisteixen en l'accés a l'ocupació, en la permanència en el lloc de treball, en majors contractes a temps parcial i en un menor salari. CCOO PV va reclamar polítiques públiques en matèria de cures i avançar en una major corresponsabilitat.

La manifestació de València va començar amb una acció col·lectiva, una 'tissorada al patricarcat' en solidaritat amb la situació de violència i d’opressió de les dones iranianes i d'altres països. Diferents dones es van tallar els cabells al crit de "dona, vida, llibertat!", per deixar clar que el feminisme és imprescindible per a la construcció d’una democràcia justa i igualitària.