Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

CCOO denuncia la precarietat laboral de la sanitat privada, un sector molt feminitzat

• El personal d'aquest sector tan feminitzat s'ha concentrat hui perquè tenen els salaris congelats des de fa set anys.

La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris, FSS CCOO PV, ha tornat a concentrar-se hui, aquesta vegada davant de l'Hospital 9 d’Octubre de València, per exigir a les empreses de la sanitat privada que es constituïsquen com a patronal i negocien un nou conveni col•lectiu, que a més d'avançar en millores de condicions laborals, actualitze els salaris, que porten congelats des de 2016.

06/03/2023.
Concentració sanitat privada

En aquests dies de reivindicacions pel 8 de març, dia de les dones treballadores, CCOO denuncia l'abandó i la precarització d'aquest sector tan feminitzat. Una vegada més són les treballadores, dedicades a les cures i a la salut, les que queden abandonades, amb uns salaris precaris i unes condicions de fa set anys.

CCOO considera intolerable i fins i tot irrespectuós que en un sector tan important com el de la sanitat privada, que creix cada any de manera considerable i és un filó de negoci per a grans grups d'inversions, no hi haja una patronal disposada a negociar les condicions laborals.

En aquest sentit, si les empreses no reaccionen davant el malestar dels seus treballadors i treballadores, CCOO continuarà amb la convocatòria de noves mobilitzacions, com la de hui i com la celebrada la setmana passada davant de l'hospital Quirón a València.

Aquest sindicat reclama a les empreses representatives del sector, i especialment als grans grups hospitalaris, que s'unisquen per a conformar una patronal legitimada que puga negociar un nou conveni col·lectiu. És hora de parlar de feminisme però sobretot, és hora d'actuar per a millorar la vida de les treballadores.