Comisiones Obreras del País Valenciano | 24 abril 2024.

CCOO signarà el Conveni de neteja a Castelló

CCOO de l'Hàbitat PV a Castelló ha realitzat una assemblea de delegades i delegats del sector de neteja en la qual s'ha ratificat per unanimitat l'acord que inclou un augment del 30,5 % de 2023 a 2028 i diverses millores socials per a més de 8.000 persones.

28/02/2023.
    Mobilitzacions en defensa d'un Conveni provincial digne per al sector de la neteja

Ha sigut necessari més d'un any i mig de negociacions per a arribar a un preacord que dignifique el treball essencial del sector de neteja d'edificis i locals a la província de Castelló.

En l'assemblea realitzada en la seu de Comissions Obreres a Castelló es van reunir les delegades i els delegats de CCOO de multitud d'instituts, d’hospitals, de centres de salut, de dependències municipals, entre d’altres. Després d'un intens debat i reflexió, l'assemblea va ratificar de manera unànime el preacord aconseguit en la Mesa Negociadora del Conveni Col·lectiu.

Jordi Riera, secretari general de CCOO Hàbitat PV a Castelló, sindicat majoritari en el sector, destaca entre les millores aconseguides en la negociació: increment salarial del 30,5 % distribuït en els anys de vigència 2023-2028; l'increment dels festius a partir d'agost de 2025 i una millora substancial dels elements quantitatius del Conveni respecte als salaris. A més, un punt important per a combatre la parcialitat en el sector és l'acord de finalització del treball per davall de la fracció d'hores per als contractes setmanals.

Riera també recalca que el Conveni, a més de complir amb la legislació vigent respecte a l’SMI, genera majors ingressos per a treballadores que porten més de 3 anys cobrant fins i tot per davall de l’SMI. Comissions Obreres continuarà treballant per aconseguir drets i millores per a les persones empleades en la neteja a Castelló.