Comisiones Obreras del País Valenciano | 25 abril 2024.

El personal de la sanitat privada de València en peu de guerra per la congelació dels seus salaris

• CCOO ha celebrat una concentració per a exigir a les empreses que es constituïsquen com a patronal i negocien un nou conveni col·lectiu.

La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris, FSS CCOO PV, ha celebrat hui una concentració davant de l'hospital Quirón de València per a exigir a les empreses de la sanitat privada que es constituïsquen com a patronal i negocien un nou conveni col·lectiu, que a més d'avançar en millores de condicions laborals, actualitze els salaris, congelats des de 2016.

27/02/2023.
Concentracions sanitat privada

Fa 7 anys que va caducar el Conveni col·lectiu i des d'aqueixa data les persones treballadores no han pogut avançar en matèria laboral o retributiva. CCOO considera intolerable que no hi haja patronals disposades a constituir-se per a negociar, en un sector que creix cada any considerablement i que és un filó de negoci per a grans grups d'inversors.

Aquest sindicat afirma que l'objectiu de les empreses és aconseguir beneficis a costa de les persones treballadores, mantenint un conveni col·lectiu amb les taules salarials congelades. A això cal afegir l'increment de l’IPC que fa que aquests salaris queden encara més devaluats i contribueix a un empobriment del seu poder adquisitiu.

El pròxim 6 de març la concentració serà davant l'hospital 9 d’Octubre (c/ La Vall de la Ballestera) però CCOO no descarta la convocatòria de més mobilitzacions, setmanes posteriors, si no s'avança en la negociació.

CCOO reclama a les empreses representatives del sector, i especialment als grans grups hospitalaris, que s'unisca per a conformar una patronal legitimada que puga negociar un nou conveni col·lectiu.