Comisiones Obreras del País Valenciano | 26 abril 2024.

Constituïda la Comissió Negociadora del Conveni col·lectiu de la indústria siderometal·lúrgica de Castelló

Indústria CCOO marca el full de ruta de les reivindicacions centrals a plantejar en el futur conveni en una assemblea sectorial de treballadors i treballadores de la indústria siderometal·lúrgica a Castelló. L'assemblea va triar les 7 titulars i 7 suplents per a la Comissió Negociadora que tornarà a reunir-se el dia 23 de febrer.

02/02/2023.
    Assemblea sectorial indústria siderometal•lúrgica Castelló

Recentment ha tingut lloc l'assemblea sectorial de treballadors i treballadores de la siderometal·lúrgica de Castelló en la qual es va informar de l'actualització de taules salarials 2022, la ratificació de la Plataforma de Negociació Conjunta, i es va triar als qui posteriorment van participar en la constitució de la Comissió Paritària del Conveni Sectorial.

L'assemblea va tenir una participació massiva de la representació sindical de CCOO Indústria, i va acordar per unanimitat la plataforma a presentar a la patronal en el procés de negociació del futur Conveni col·lectiu de la indústria siderometal·lúrgica de la província de Castelló. La trobada es va desenvolupar amb un intens debat i unificació de criteris.

El full de ruta marcat prioritzarà el manteniment del poder adquisitiu, així com conquesta de nous drets com la subrogació, retens, plusos de desplaçaments nacionals i transnacionals, inclusió d'eines de valoració de llocs de treball amb perspectiva de gènere, regulació del teletreball i noves tecnologies, ampliació de permisos, adaptació a la nova legislació en matèria de contractació, nous redactats en els articles ja existents que creen controvèrsia i van ser portats a la Comissió Paritària en la vigència del Conveni.

CCOO considera que tenint en compte la situació actual del sector, les bones dades macroeconòmiques i de creació d'ocupació, malgrat la inflació, així com els increments dels tipus d'interés que patim la classe treballadora, és inadmissible que només adquirisquen beneficis les empreses en detriment dels salaris i condicions laborares.

Després de la celebració de la reunió de la representació social i empresarial, va quedar constituïda la Comissió Negociadora del futur conveni sectorial a Castelló. La composició acordada va establir 28 membres, per la part social Comissions Obreres (CCOO) aportarà 7 titulars i 7 suplents al 50 %, la Unió General de Treballadors (UGT) aportarà 7 titulars i 7 suplents al 50 %, per la part empresarial les associacions ASEBEC, AIECS, APIMAGC, i ASTRAUTO, aportaran en conjunt 7 titulars al 50 %, la Unió Provincial d'Empreses del Metall de la Província de Castelló (UPEM) aportarà 7 titulars al 50 %.

Una vegada constituïda la Comissió, els sindicats van traslladar a la patronal les peticions consensuades que formaran la plataforma de negociació, i queden emplaçats per a la pròxima reunió el pròxim dia 23 de febrer de 2023.