Comisiones Obreras del País Valenciano | 25 abril 2024.

La Filmoteca de les Comissions Obreres del País Valencià

• Totes les projeccions seran a les 18 hores en la sala d’actes de la seu de CCOO PV a la plaça Nàpols i Sicília.

La Filmoteca de CCOO PV és un projecte sindical transversal i intergeneracional en el qual col·laboren la Federació de Pensionistes i Jubilats, i les secretaries de Cultura i Joventut. És un projecte adreçat a l’afiliació, però obert a la ciutadania en general, amb el qual es convida a reflexionar i compartir emocions al voltant de temes que afecten la classe treballadora.

24/01/2023.
Cartell del 26 de gener 2023

Durant el curs 2022-2023 s'ha fet una selecció d’amplis continguts sociolaborals sense cicles temàtics específics. Per al primer trimestre de 2023 estan programades:

26 de gener: “Nomadland”

2 de març: “Parasitos”

30 de març: “En un muelle de Normandia”

La pel·lícula “Nomadland” està dirigida per la cineasta xinesa Chloé Zhao. Es tracta d’una adaptació a la gran pantalla del llibre homònim escrit per Jessica Bruder on es relaten històries modernes de supervivència. Els nòmades són aquells que viuen literalment a la carretera i es mouen buscant feines que són sempre precàries i temporals. Una reflexió audiovisual sobre els racons del sistema.

En “Parasitos” trobem una obra coreana dirigida per Bong Joon-ho que conta una història de família i treball. De “Parasitos” s’han dit moltes coses, però tal vegada la que més ens interessa és aquella que diu que es tracta d’una lliçó de com fer cinema social sense caure en clixés emprats amb excés.

“En un muelle de Normandía”, una escriptora es filtra en una colla de netejadores de vaixells. Vol escriure una novel·la sobre la precarietat, i vol que siga tan verídica com puga, que siga feta des de dins. Allí descobrirà una realitat amagada, desconeguda per gairebé ningú. L’experiència de la solidaritat de classe la colpirà, però una vegada denunciada la situació què caldrà fer?

Durant la sessió de gener es presentarà el blog de la Filmoteca, una finestra sempre oberta a un espai dinàmic, viu i col·lectiu on continuar reflexionant i gaudint del cinema.