Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

Sanitat CCOO PV aconsegueix el pagament de les nits de dissabte i vespra de festiu per damunt de la retribució d'un dia laborable

CCOO considera que l'acord aconseguit hui en Mesa Sectorial és un avanç que dona resposta a una reivindicació històrica i amb el qual, malgrat no aconseguir plenament els nostres objectius, sí hem aconseguit que es retribuïsca al personal de la sanitat valenciana les nits de festiu en una quantitat superior a la mitjana d'altres CA, cosa que posa fi a la discriminació que patia aquest personal.

16/01/2023.
    .

El sindicat també ha sol·licitat l'establiment del complement corresponent per al personal del grup A1 que realitza nits en jornada ordinària, com per exemple el personal que en el SAMU té assignat torn nocturn però no cobra per això, sobre la qual cosa la Conselleria s'ha compromés a abordar en breu.

Les quantitats aprovades són:

COMPLEMENT DE NOCTURNITAT

GRUP Nit laborable Nit dissabte 24 i 31 desembre
    A2 49’30 89’00 140’00
    C1 40’11 72’54 110’44
    C2 35’09 64’46 102’98
    AP 35'09 63’45 100’24

No obstant això, CCOO no renunciarà a millorar aquests complements. Aquest acord suposa una situació de partida. Per a això, hem aconseguit el compromís de l'Administració per a la convocatòria d'una mesa de retribucions que revise a l'alça els complements de nocturnitat, treball per torns, festivitat i festius especials, entre unes altres millores salarials.

D’altra banda, hui s'ha aprovat el programa especial de productivitat per a la prestació de mòduls addicionals de reforç per a aquest 2023. Amb aquest acord es regula la participació voluntària del personal, en el programa específic de substitució i reforç fora de la seua jornada ordinària habitual i d'atenció continuada.

Les retribucions establides en aquests programes per hora són:

A1 41’87 €; A2 27’21; C1 16’75 €; C2 12’56 €; AP 9’20 €

CCOO està d'acord amb el programa però discrepa respecte a les retribucions proposades per l'Administració i considera indispensable l'increment de les quantitats establides per als grups C1, C2 i AP, que pateixen, un tracte injust i injustificat per part de la Conselleria en aquests programes, reconegut per la mateixa Administració.

En la pròxima mesa de retribucions, exigida per CCOO amb caràcter urgent, es negociaran les mesures necessàries per a corregir el tractament discriminatori al qual es veuen sotmesos aquests grups en aquest programa.