Comisiones Obreras del País Valenciano | 23 abril 2024.

José de la Casa, Fill Predilecte d'Alacant

El Ple de l'Ajuntament va fer lliurament aquest dilluns de la distinció com a Fill Predilecte d'Alacant -a títol pòstum- a l'històric sindicalista José de la Casa, per la seua capacitat d'enteniment i obstinació en la unitat d'acció sindical en la reivindicació dels drets laborals, i per la seua aportació com a membre del Consell Social de la ciutat "aportant idees per a la inserció de les persones en atur i exigint millores de les infraestructures de la ciutat".

20/12/2022.
    Foto de família de l'acte de lliurament de les distincions als sindicalistes Javier Cabo i José de la Casa -a títol pòstum- i al exentrenador de bàsquet Pedro Ferrándiz -també a títol pòstum-.

Una de les seues filles va recollir el reconeixement en un emotiu acte, i va agrair a tots els partits que van donar suport a la proposta. "És un gran honor rebre aquest nomenament al costat de l'exsecretari general d’UGT Javier Cabo, que van ser defensors de la unitat sindical per a enfortir la lluita dels treballadors. Mon pare es va traslladar a Alacant a la recerca d'un futur millor. Els seus començaments no van ser fàcils. Sempre va estar en primera línia, defensant serveis públics i memòria històrica. Ell sempre deia que quan es jubilara es tornaria al seu poble natal, però després no podia estar molt de temps sense veure la mar o visitar el Mercat Central. Hui es reconeix els milers de ciutadans que han lluitat per construir una ciutat millor".

José de la Casa va ser secretari general de CCOO l'Alacantí-les Marines entre 1991 i 2008 i, segons el consistori alacantí “un dels sindicalistes més destacats de la província, apassionat de la política, sempre involucrat amb l'acció social i destacant en la seua labor com a defensor dels drets dels treballadors i de les treballadores es convertí en un referent del sindicalisme”.

L'alcalde Luis Barcala va destacar en la seua intervenció la labor duta a terme pels que foren secretaris generals de CCOO i d’UGT a la comarca «van ser mestres en l'art del diàleg i de la negociació i aconseguiren innombrables acords que els van portar a la unitat d'acció sindical». Tots dos, segons s'ha assenyalat, «van coincidir en l'acompliment del lideratge sindical i lluny de rivalitzar van aconseguir ser el perfecte tàndem que necessitaven els treballadors alacantins».

La Unió Intercomarcal de CCOO de l'Alacantí-les Marines celebra que, per fi, s'haja pogut celebrar l'acte institucional de reconeixement per la ciutat d'Alacant dels mèrits que el primer secretari general d'aquesta UI va acumular durant els seus anys de sindicalista. És motiu d'orgull per a aquest sindicat que Alacant valore la trajectòria personal i professional d'un lluitador de la classe obrera.

Aquest sindicat vol destacar el reconeixement de la importància del sindicalisme i de les mateixes Comissions Obreres en la construcció d'una Alacant solidària, acollidora, justa i igualitària.