Comisiones Obreras del País Valenciano | 20 abril 2024.

La Filmoteca CCOO PV projecta La punta del iceberg de David Cànovas

El proper dimecres 21 de desembre, a les 18 hores, a la sala d’actes de la seu del sindicat a València [pl. Nàpols i Sicília, 5], tindrà lloc la darrera sessió programada de la Filmoteca CCOO PV de l’any 2022.

15/12/2022.
    Cartell sessió Filmoteca CCOO PV 21D

Després d’un cicle on s’ha pogut vore cinema francés, italià i britànic, ara és l’hora d’un exemple de cinema espanyol amb l’objectiu de mostrar les diferents mirades i òptiques amb la que es poden abordar les qüestions laborals en el cinema.

La punta de l’iceberg és una espècie de thriller empresarial on una experimentada i exitosa directiva ha de descobrir les causes dels desgraciats suïcidis que s’han produït en una gran empresa multinacional. A mesura que avança la trama, Sofia (una esplèndida Maribel Verdú) s'adonarà que en realitat els tres suïcidis tan sols són la punta d’un iceberg que amaga un clima de treball deshumanitzador i on els límits del poder empresarial queden molt en qüestió.

Els riscos psicosocials són els grans desconeguts, i la seua prevenció és la primera que desapareix en temps de crisi, perquè semblen invisibles i pareix que no afecten el rendiment del treball. Com pot un ésser humà llevar-se la vida per raó del seu treball? Unes condicions laborals deficients poden arribar a afectar tant a la ment humana fins a activar la pròpia destrucció? El cinema, com a manifestació estètica i artística, permet endinsar-se en temes vidriosos com aquest de la pressió del treball. A més, permet poder-ne reflexionar amb una certa perspectiva, que és la distància que dona la ficció.