Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

Presentació de la novel·la gràfica, d'investigació i estudi de Negrín

El proper dijous 1 de desembre, CCOO PV acollirà, a la seua seu, la presentació d’un llibre sobre el polític republicà Juan Negrín i la seua vinculació a València. L’obra ha estat escrita per Cristina Escrivà Moscardó i il·lustrada per Román Sánchez. La València de Juan Negrín és una publicació en tres lectures, tres maneres diferents d’interioritzar la seua biografia centrada a la capital del Túria.

29/11/2022.
    La Valencia de Juan Negrín

L’acte està organitzat per la Coordinadora d’Associacions per la Memòria Democràtica del País Valencià i l’Associació Cultural Institut Obrer, i compta amb la col·laboració, entre d’altres, de la Secretaria de Cultura de CCOO PV. A la taula redona hi participaran Iñaki Pérez Rico, director general de Qualitat Democràtica i Foment de l’autogovern; Ricard Camil Torres Fabra, de la Universitat de València; i la propia autora del llibre, Cristina Escrivà Moscardó. Presentarà l’acte el secretari de Cultura CCOO PV, Santi Mateu, i el moderarà Àngel González, president de la Coordinadora d’associacions memorialístiques del País Valencià.

Juan Negrín fou el darrer president de la Segona República Espanyola, personatge de gran rellevància pública no carent de certa controversia. L’obra gràfica es centra en retratat el polític en la seua presència a València.