Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

CCOO PV i el Consell aposten per un acord de condicions de treball en serveis socials que incloga tots els sectors

• El sindicat reclama que cap sector quede fora de les millores que s'estan negociant per als diferents àmbits dels serveis socials.

CCOO PV i la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, disposades a subscriure tan prompte com es puga l'acord que millora les condicions de treball de totes les persones professionals del sistema públic valencià de serveis socials. El sindicat insta a les patronals del sector a no posar impediments per a la seua signatura i compliment.

20/10/2022.
Reunió amb la vicepresidenta i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives, Aitana Mas.

La secretària de Polítiques Públiques i Protecció Social de CCOO PV, Ana Belén Montero, s'ha reunit, conjuntament amb UGT PV, amb la vicepresidenta del Consell i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives, Aitana Mas, i amb el secretari autonòmic de Planificació i Organització del Sistema, Xavi Uceda, amb l'objectiu d'abordar la tramitació del Decret de regulació sobre tipologia i funcionament dels serveis, programes i centres de serveis socials.

Així mateix, durant la reunió s'ha instat a fer tots els esforços possibles perquè l'Acord de millora de les condicions de treball de les persones professionals del sistema públic valencià de serveis socials (en l'acció concertada i centres de titularitat pròpia gestionats mitjançant contracte públic) se signe tan prompte com puga.

Per a CCOO PV és fonamental que totes dues qüestions incorporen la partida pressupostària adequada en els Pressupostos de la GVA 2023 per al seu desenvolupament ple.

El Decret de tipologia i funcionament és una demanda de CCOO PV que estableix els pilars bàsics de la Llei de serveis socials inclusius CV 3/2019, i que acaba amb un model obsolet d'ordenació del Sistema de Serveis Socials referent als diferents nivells d'atenció i als recursos que n’hi ha. Defineix com han de ser els centres de dia, els centres residencials, habitatges tutelats, centres dona, etc., en cadascun dels sectors (menors, discapacitat, majors, salut mental) i avança cap a una atenció de major qualitat per a les persones usuàries i una millora de les condicions laborals.

Per tant, és urgent que el Govern valencià done la prioritat màxima a l'aprovació d'un Decret que ha implicat intensos treballs en la Mesa de Diàleg Social (Submesa de Serveis Socials).

D'altra banda, s'ha destacat com a essencial la signatura immediata del Govern valencià i dels agents socials de l'Acord de millora de les condicions de treball de les persones professionals del sistema públic valencià de serveis socials, un pacte que s'està negociant des de fa mesos en la Mesa de Diàleg Social. L'Acord suposarà un important avanç salarial i millora en les condicions laborals de milers de persones treballadores en la nostra autonomia, tant en l'àmbit de l'acció concertada com en aquells centres de serveis socials de titularitat pròpia de la Generalitat gestionats mitjançant contracte públic.

CCOO PV fa una crida a la responsabilitat de les patronals dels diferents sectors de l'acció concertada i gestions integrals perquè siguen part d'aquest acord, i no posen impediments en la seua signatura. La central sindical reclama que cap sector quede fora dels plantejaments de millora que s'estan proposant i negociant, com l'harmonització dels drets laborals i socials de totes les persones treballadores de la xarxa pública de serveis socials amb els empleats públics o pagament delegat com a solució definitiva als retards i impagaments de l'Administració, entre altres.

Per a CCOO PV, és una tasca de tot el Consell l'establiment d'un Sistema Públic de Serveis Socials que, de manera organitzada i planificada, responga a criteris de qualitat en la prestació de serveis per a totes les persones; usuàries i treballadores.