Comisiones Obreras del País Valenciano | 20 abril 2024.

CCOO PV es proposa ampliar la representació en les eleccions sindicals per a garantir els drets laborals

S'inicia el procés de major concentració d'eleccions sindicals en importants sectors com ara grans magatzems, manipulat i recol·lecció de cítrics, sector financer d'estalvi, l'ensenyament públic, l'Administració local o la sanitat privada. El sindicat, que ha presentat avui la seua campanya ‘El poder de canviar les coses’, pretén augmentar la seua representació per a millorar les condicions de treball i de vida en milers d'empreses valencianes.

20/09/2022.
    La secretària general de CCOO PV, Ana García i la responsable d'Eleccions Sindicals, Núria Lázaro.

“Estendre la nostra representació i arribar als sectors menys sindicalitzats”, és un dels objectius de CCOO PV en l'inici del major procés de concentració d'eleccions sindicals. Així ho ha explicat avui Nuria Lázaro, secretària d'Eleccions Sindicals de CCOO PV, que ha presentat la campanya ‘El poder de canviar les coses’.

Aquest procés s'inicia aquest mes de setembre i es prolongarà fins a desembre de 2023. Es renovaran 17.822 delegats i delegades, en 4.793 centres de treball, dels 10.337 amb representació al País Valencià. En aquest últim trimestre de l'any se celebraran eleccions sindicals en el sector financer d'estalvi, el manipulat i la recol·lecció de cítrics, l'ensenyament públic o l'Administració local.

CCOO PV és actualment el sindicat amb major representació, amb 11.274 delegats i delegades al País Valencià (el 37 %), i amb un diferencial de 581 representants més respecte al segon sindicat. Lázaro ha destacat que cada vegada són més dones les qui conformen les candidatures, quasi el 50 % de la representació sindical, a més d'anar rejovenint la representació. La responsable d'Eleccions Sindicals ha recalcat que on està el sindicat “hi ha millors salaris i condicions laborals”.

Aquestes eleccions sindicals estan marcades per un context complicat davant l'escalada de preus, que està provocant un gran impacte social i econòmic. Per això, un dels principals objectius de CCOO PV serà l’augment dels salaris, també de l’SMI, perquè els treballadors i les treballadores no perden poder adquisitiu.

Tal com ha defensat la secretària general de CCOO PV, Ana García, el sindicat no permetrà que la classe treballadora “pague novament els efectes de la crisi actual”. García, que ha censurat que les empreses estiguen repercutint l’augment dels preus energètics en els seus productes, ha recordat que el pacte per a millorar els salaris passaria per un acord a tres anys, amb un increment salarial d'entre el 3,5 % i el 4,5 %, amb clàusula de garantia salarial. “Si no s’aconsegueix el pacte, ens podria portar a un desastre econòmic amb la caiguda de la demanda interna”, ha pronosticat.

En l'àmbit del País Valencià, García defensa ajudes autonòmiques per a persones que tinguen ingressos reduïts, el desenvolupament de les polítiques actives d'ocupació i el reforç dels serveis públics. “Amb tots els reptes que tenim per davant, en les empreses continuarem reivindicant millores de les condicions laborals. Intensificarem el treball per arribar als centres de treball on encara no estem presents, per aconseguir-les a través dels nostres i les nostres representants”, ha conclòs la secretària general de CCOO PV.