Comisiones Obreras del País Valenciano | 26 abril 2024.

CCOO aconsegueix que es cree una mesa de negociació per posar fi a la precarietat en la investigació sanitària

• L'objectiu és negociar un conveni col·lectiu amb millores laborals i retributives.

La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris, FSS CCOO PV, celebra que per fi s'haja constituït la Mesa de negociació per al sector de la investigació sanitària de la Comunitat Valenciana. En aquest fòrum es dialogarà per crear un conveni col·lectiu que incloga millors condicions laborals i pose fi a la precarietat.

08/09/2022.
Laboratori.

CCOO ha lluitat per la creació d'aquesta mesa, des que va proposar la seua creació fa quasi un any, perquè en un futur pròxim aquest sector tinga unes condicions laborals homogènies i homòlogues amb altres professionals estatutaris de la sanitat pública.

Els treballadors i les treballadores del sector insisteixen que són necessaris mecanismes estabilitzadors que motiven i fidelitzen el personal per continuar investigant, ja que regular i millorar les seues condicions laborals contribuirà a reforçar i potenciar la investigació sanitària.

El personal de la investigació sanitària és el que pertany a l'Institut d'Investigació Sanitària de la Fe (IISLAFE), la Fundació per a la Investigació de l'Hospital Clínic de València (INCLIVA), l'Institut d'Investigació Sanitària i Biomèdica d'Alacant (ISABIAL), la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica (FISABIO), la Fundació de l'Hospital General per a la Investigació Biomèdica Docent i Desenvolupament de les Ciències de la Salut (FHGUV) i la Fundació Hospital Provincial de Castelló (FHPrCs), entre uns altres.

Aquest sindicat insta als integrants de la nova Mesa negociadora a fixar un calendari de reunions per poder elaborar un conveni col·lectiu per a aquest sector tan prompte com es puga i en concret, demana a les institucions públiques implicades un vertader compromís amb la investigació sanitària i el seu personal.