Comisiones Obreras del País Valenciano | 25 abril 2024.

Concentracions per reclamar la jubilació als 60 del personal sanitari i sociosanitari

• El col·lectiu està sotmés a factors i condicions laborals que impliquen un perill major per a la seua salut.

La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris, FSS CCOO PV, va celebrar ahir concentracions per reclamar la jubilació als 60 del personal sanitari i sociosanitari en les subdelegacions del Govern de Castelló i Alacant i en la Direcció Provincial de la Seguretat Social a València.

01/07/2022.
Valencia Jubilación 60

Aquestes mobilitzacions se sumen a les que se celebraren en els centres sanitaris i al lliurament que es va fer de més de 150.000 signatures davant el Ministeri de la Seguretat Social per donar suport a aquesta petició. CCOO continuarà convocant mobilitzacions, tant del personal dels sectors sanitari i sociosanitari, com més àmplies de caràcter social en suport a aquests col·lectius.

El personal d'aquests sectors està sotmés en els seus llocs de treball a factors i condicions laborals que impliquen un perill major per a la seua salut a causa dels seus torns, horaris o exposició a riscos biològics o químics, entre uns altres aspectes. "Exigim que d'una vegada per sempre es valore aquestes persones treballadores que realitzen activitats essencials per a la nostra societat i es preveja la seua jubilació als 60", han reclamat.

La sanitat i la dependència són els sectors laborals on més riscos i de diferent naturalesa es concentren en un lloc de treball i molts fins i tot es materialitzen en una sinistralitat laboral major i amb unes condicions de salut pitjors quan s'aconsegueix l'edat de jubilació.