Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

Més de 9000 docents poden estabilitzar-se fins a 2024 al País Valencià

• Gràcies a l’acord d’estabilització amb el Ministeri, signat per CCOO.

En la reunió de treball d’aquest dimarts, l’Administració ha proposat l’estabilització de 9070 docents entre els diferents cossos. A aquestes xifres, encara provisionals, caldrà sumar les places de reposició, unes 1200 per curs, fent un total d’unes 12.700 places convocades. L’administració atén la principal demanda de la FECCOOPV, que sempre hem exigit la convocatòria d’almenys 12.500 places per guanyar l’objectiu del 8% de temporalitat de les plantilles en 2024.

04/05/2022.
Estabilització.

En la reunió de treball sobre temporalitat d’aquest dimarts, 3 de maig, Conselleria d’Educació ens ha lliurat a tots els sindicats un esborrany de convocatòria de places per als processos d’estabilització per al compliment de l’objectiu pactat de reduir la temporalitat de les plantilles al 8% en 2024.

Recordem que l’objectiu del 8% de temporalitat fou adquirit pel Ministeri d’Educació amb les forces sindicals majoritàries de la funció pública, CCOO, UGT i CSIF i que aquest compliment sempre ha estat el principal objectiu de la Federació d’Educació de CCOO al País Valencià.

És per això que des del primer moment el sindicat presentàrem els nostres càlculs de places necessàries per al compliment de l’objectiu d’estabilització, segons els quals havien de convocar-se 8800 places d’estabilització més unes 1230 de reposició per cadascú dels tres cursos fins 2024, és a dir, unes 12500 places en total.

Cal ser molt cauteloses amb les xifres oferides al grup de treball, ja que són provisionals i l’administració està treballant-les encara amb les aportacions que fem els sindicats. Podem assegurar que les xifres definitives seran distintes, especialment quant al cos de mestres, on sembla que les quantitats no acaben de quadrar. Dit això, la FE CCOO PV celebrem que Conselleria haja valorat la nostra demanda proposant la convocatòria de més de 9 mil places d’estabilització, les quals hauran de ser convocades en diferents processos de concurs i de concurs-oposició abans d’acabar 2024. Insistim en què aquestes xifres són provisionals i hauran de ser negociades en la mesa sectorial, previsiblement, la setmana que ve.

En concret, la proposta de places fou la que tens adjunta a l'article.

La taula lliurada contemplava una primera columna amb les places disponibles per a ser convocades, mentre que la resta de columnes establien el procediment pel qual poden ser convocades (concurs o concurs-oposició).

Davant aquesta proposta el nostre sindicat férem algunes valoracions en la reunió. Entre d'altres:

- Trobem una descompensació important entre el nombre de places proposades per a convocar-se per concurs (addicionals sisena i vuitena) front a les proposades per a concurs-oposició. Vàrem recordar que enguany ja s’han truncat molt les expectatives per a les mestres opositores i per tant, per no continuar minvant les possibilitats d’estabilització d’aquest professorat, proposàrem en la reunió una compensació de places per al procediment de concurs-oposició, respectant evidentment les places que per normativa han d’eixir per concurs.

- Ja sabem que les places d’estabilització que es convoquen per oposicions ho faran amb el model millorat d’oposició pactat per CCOO amb el Ministeri, amb proves no eliminatòries, però volem saber el més aviat possible quina previsió fa Conselleria respecte a les places de reposició, quant al número de places a convocar i quant al model d’oposició amb el qual seran convocades. En aquest sentit no va voler avançar-nos cap dels seus propòsits. Per tant, el nostre sindicat serem vigilants perquè el model d’oposició de les places de reposició també siga el model millorat per CCOO amb proves no eliminatòries.

En definitiva, seguirem treballant i negociant amb Conselleria la convocatòria de la major quantitat de places possibles, la qual cosa beneficiarà a totes les persones aspirants a estabilitzar el seu treball, siga pel procediment que siga, i aquesta notable estabilització de les plantilles docents suposarà una millora importantíssima en la qualitat educativa que rebrà el nostre alumnat.