Comisiones Obreras del País Valenciano | 25 abril 2024.

El Primer de Maig torna a omplir els carrers per reclamar que la classe treballadora no torne a pagar la crisi

Amb el lema ‘Augmentar salaris, contindre preus i més igualtat’, milers de persones van participar en les manifestacions del Primer de Maig al País Valencià, les primeres després de la tornada a la normalitat. En un context complex, de gran incertesa, amb una inflació desbordada i els efectes d'una guerra criminal, CCOO va reivindicar l'exigència d'un treball decent i l'increment dels salaris que permeten viure dignament.

02/05/2022.
    Manifestació a València.

Després de dos anys de pandèmia, els carrers d'Alacant, d’Alcoi, de Castelló, d’Elx, d’Elda, de Petrer i de València, van tornar a celebrar el Dia Internacional del Treball. Un Primer de Maig de reivindicació de drets socials i laborals per a la classe treballadora. Un dia per a valorar el que representa el moviment obrer organitzat, els sindicats de classe, com a CCOO, que són l'eina amb capacitat per a defensar i conquistar drets laborals i socials, mitjançant la proposta i la mobilització.

La secretària general de CCOO PV, Ana García, va agrair la participació en les manifestacions, després de dos anys atípics per la pandèmia, molt durs per a la classe treballadora, durant els quals les persones treballadores dels serveis públics i dels essencials “han fet el do de pit per atendre'ns i cuidar-nos, es mereixen el nostre major reconeixement i respecte”.

García va subratllar que no pot continuar creixent la desigualtat i la pobresa laboral i social. “Ara, és el moment de protegir els salaris de l'increment desmesurat dels preus, amb clàusules de revisió salarial. La classe treballadora no ha provocat la inflació, però les empreses, que moltes l'estan repercutint en els preus per tindre marge de benefici i que han estat i estan rebent moltes ajudes de diners públics, no poden ser tan egoistes i no voler acordar una clàusula de revisió salarial”, va assenyalar en la seua intervenció a la fi de la manifestació de València.

Les prioritats de CCOO, va insistir García, passen per atallar les desigualtats i discriminacions en el mercat laboral de qualsevol tipus, i aconseguir una igualtat real entre dones i homes. “Els drets no es regalen, els drets es conquisten i per això, continuarem reclamant el Primer de Maig i tots els dies: unes condicions de treball i de vida dignes”, va concloure Ana García.