Comisiones Obreras del País Valenciano | 25 abril 2024.

CCOO lamenta la defunció d'un treballador que podava arbres a Asp

El sindicat demana una reunió amb el cap d'Inspecció de Treball davant un panorama “inadmissible”, per conéixer amb quina duresa estan sancionant aquestes situacions.

05/01/2022.
    Morir treballant.

Des de CCOO Vinalopó-Baix Segura mostren la seua màxima condemna per una altra defunció d'un treballador de 52 anys, aquesta vegada a Asp, on fa escassos dies tenia lloc aquest luctuós incident per caiguda mentre podava un arbre, pujat en una plataforma elevadora. Segons ha pogut saber el sindicat, a l'operari se li va encarregar aquestes labors en no estar fent altres tasques.

El sindicat vol mostrar la seua màxima solidaritat a la família i persones reunides, així com lamentar la trista notícia i recordar, una vegada més, que molts dels accidents laborals són evitables amb mesures preventives. També ho és la mortalitat, que ha seguit en ascens a la província d'Alacant en els últims anys.

Se sol·licitarà una reunió amb el cap de la Inspecció de Treball per abordar aquesta situació, que la responsable de Prevenció de Riscos Laborals, Silvia Catalán, qualifica d’“inadmissible”. Així mateix, “volem saber amb quina duresa s'estan sancionant aquests casos per part de la Inspecció i de la Fiscalia, que està actuant d'ofici”.