Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

Gandia

CCOO denuncia la falta de personal administratiu i zelador en atenció primària

  • Urgències del CS de Corea desbordades pel tancament a les vesprades i la falta de contractació

La Secció Sindical de CCOO en el Departament de Salut de Gandia denuncia la falta de personal auxiliar administratiu i zelador en el Centre de Salut de Corea i sol·licita a la direcció del Departament que amplie la plantilla i reforce el personal amb les fórmules legalment establides per poder donar un bon servei i atendre la sobrecàrrega assistencial.

30/12/2021.
Imagen del Hospital de Gandia publicada en Las Provincias

Imagen del Hospital de Gandia publicada en Las Provincias

La posada en marxa de l'horari del centre durant el Nadal ha generat el tancament del centre durant 3 dies seguits, així com que durant la setmana només s'atenga als matins. Aquesta circumstància provoca l'augment dels pacients en el punt d'atenció continuada (PAC), quan el personal del qual disposa el servei és únicament de 3 metges/esses i un sol zelador o zeladora.

El dia de Nadal s’hi van atendre 370 persones, entre 4 metges/esses i un sol zelador, per la qual cosa la demora arriba a les 3 hores. Aquestes esperes generen nerviosisme i provoquen que les persones usuàries s'alteren i s’arribe a produir enfrontaments i fins i tot agressions verbals cap al personal que els atén que en primera instància és el zelador o la zeladora del taulell.

El personal porta patint durant tot l'any un excés d'horari i de càrrega de treball a causa de la pandèmia produïda per la covid-19. La direcció del Departament de Salut solament ha contractat un zelador de reforç per al torn de matins. En canvi el personal que atén el PAC no ha sigut reforçat, per la qual cosa està exhaust, amb problemes d'estrés i dolors musculoesquelètics per la sobrecàrrega física.

Això ha provocat que es produïsquen baixes laborals. Per la seua banda, la direcció del centre sol·licita al personal que doble el torn per cobrir totes les necessitats del servei, i fa cas omís a les reiterades queixes dels treballadors i de les treballadores, amb la qual cosa el malestar és manifestament alt.