Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

Educació CCOO PV dona suport al recurs de dues dones investigadores de la UV

El sindicat dona suport al recurs potestatiu de reposició interposat contra la resolució de 7 d’octubre de 2021 de la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, la qual ha resolt els desempats de projectes d’investigació valorats amb la mateixa puntuació obviant el criteri de desequilibri de gènere contemplat en les bases reguladores.

04/11/2021.
    Igualtat

La FE coneixedora de la bretxa que existeix en l'àmbit d'investigació entre dones i homes, planteja combatre aquestes resolucions perquè contravenen l’esperit de la normativa en matèria d’igualtat.

Mentre que les bases recullen mesures de discriminació positiva, en la resolució de l’empat s’ha optat, de forma injusta al nostre entendre, per valorar la producció científica de les persones investigadores principals, un criteri que torna a penalitzar a les dones investigadores enfront dels homes investigadors. Aplicar este criteri per a resoldre desempats entre projectes igualment valorats desvirtua les mesures que afavoreixen a les dones com a investigadores principals.

Des de les àrees d’Igualtat i Universitats creguem que calen resolucions que reequilibren realment la diferència existent entre els investigadors i les investigadores que, pel fet de ser dones i estar lligades a les tasques de cures (de fills/es i/o familiars) obtenen una producció investigadora per davall de la dels seus companys homes.