Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

CCOO exigeix que la Conselleria de Sanitat pose data a la integració de les farmàcies sociosanitàries

• Aquest sindicat sospita que la Conselleria de Sanitat manté paralitzada aquesta reversió com a represàlia per la no aprovació de l'Empresa Pública de Salut.

La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris, FSS CCOO PV, exigeix que les farmàcies sociosanitàries passen d'una vegada a la gestió directa i no permetrà que aquest servei o el seu personal patisquen les conseqüències de picabaralles polítiques. Aquest sindicat intueix que aquesta reversió està paralitzada per un estira-i-arronsa dins del Consell, després de la no aprovació de la creació de l'Empresa Pública de Salut (EPS) com a fórmula de gestió.

22/10/2021.
Oficines de farmàcia

Les farmàcies sociosanitàries, que proveeixen de medicaments a les residències de majors, estan en una incertesa total des que va véncer el seu contracte de licitació fa 9 anys. Ha passat temps més que suficient per a donar resposta a una situació que manté en suspens el seu personal, que encara no sap quan serà el seu procés de reversió, ni com afectarà les seues condicions laborals.

Aquest era un dels serveis pels quals es justificava la creació per la via d'urgència de l’Empresa Pública de Salut (EPS), creació que CCOO rebutjava perquè no oferia seguretat jurídica plena i garanties en la continuïtat de la gestió directa, entre uns altres aspectes. Després de nombroses mobilitzacions, liderades per aquest sindicat, la Conselleria va canviar de criteri i apostà per la gestió directa real.

Seguint la senda de recuperació de la gestió dels serveis externalitzats iniciada amb la reversió d'Alzira, Torrevella i la que es produirà pel desembre de les ressonàncies magnètiques, és el moment d'iniciar i de posar data a la de les farmàcies sociosanitàries. Davant el silenci i la passivitat mostrada per la Conselleria de Sanitat, CCOO ha convocat una concentració davant el Palau de la Generalitat el 5 de novembre per exigir un calendari i un pla per a la integració d'aquest servei.