Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

CCOO es personarà en el procediment contra la donació de material educatiu en matèria de diversitat i drets humans

• El sindicat ha celebrat concentracions en els centres educatius, en defensa de la dignitat i l’educació en diversitat.

La Federació d’Educació de CCOO PV es mobilitza per rebutjar aquestes agressions en l’àmbit educatiu i per defensar els drets de totes i de tots davant d’aquestes actuacions amb tarannà totalitari. El sindicat rebutja l’ordre de retirada de materials LGTBIQ+ per part del Jutjat Contenciós Administratiu núm. 1 de Castelló.

21/10/2021.
Protesta a l'IES Francesc Ribalta de Castelló.

El fet sorprenent de denúncia als possibles perills de la lectura educativa i necessària per formar en llibertat i diversitat se suma a altra que ja va tindre lloc contra el Decret 102/2018 (Protocol TRANS educatiu) que desenvolupa la Llei 8/2017 integral de reconeixement del dret a la identitat i a l’expressió de gènere de la CV.

En aquella ocasió, CCOO PV ens personàrem en defensa d’un model educatiu democràtic, igualitari i garant del desenvolupament en llibertat de l’alumnat i que protegisca les diversitats i que va ser reconegut pel Tribunal Superior de Justícia en la seua sentència.

Ara, davant l’atac a aquestes mateixes premisses, portarem a terme la personació també, fidels al que els nostres Estatuts recullen de defensar els col·lectius que pateixen qualsevol forma de discriminació basada en el sexe, l'orientació sexual o la identitat de gènere i/o l'expressió de gènere, l'edat, la morfologia física, psíquica o sensorial, l'origen ètnic, les conviccions polítiques i/o religioses, així com per qualsevol altra condició o circumstància personal o social.

La defensa de les llibertats i la democràcia està en la nostra identitat, en aquelles persones que ens precediren i lluitaren per enderrocar la dictadura totalitària. Per això, sempre estarem en contra i dempeus davant totes aquelles accions que pretenen encorsetar, quan no eliminar, la normalització d’una educació que respecte els drets humans i la democràcia.

Concentracions

Aquest dijous dia 21, el sindicat ha convocat concentracions en els centres educatius com a mostra de defensa per una educació en la diversitat, en la inclusió i en democràcia. El professorat són garants de l'educació inclusiva com recull la Llei educativa d’abast estatal (LOMLOE) i també la Llei de drets i garanties de la infància i adolescència de la Generalitat Valenciana que estableix el dret a la salut i l’educació en inclusió i oberta a la diversitat.

És per això que des de la Federació d’Educació de CCOOPV ens hem mobilitzat per rebutjar aquestes agressions en l’àmbit educatiu i per defensar els drets de totes i de tots davant aquestes actuacions amb tarannà totalitari.