Comisiones Obreras del País Valenciano | 23 abril 2024.

#JMTD21 #6Oct

Assemblea i mobilització per la Jornada Mundial de Treball amb Drets

En el marc de la commemoració de la Jornada Mundial pel Treball Decent, la Unió Intercomarcal de CCOO l'Alacantí-les Marines ha celebrat aquest dimecres, 6 d'octubre, una assemblea de representants sindicals en la sala José G. Quesada Chamorro de la seu del sindicat a Alacant (av. Salamanca, 33).

06/10/2021.
    D'esquerra a dreta Juan Carlos Gallart, Ana García, Francisco García i María, delegada del sector hostaler

“Crear ocupació de qualitat, construir una recuperació econòmica per a totes i tots” és el lema de la #JMTD21, des de la convicció que l'ocupació de qualitat és imprescindible per a construir la recuperació econòmica després de la pandèmia.

En l'acte ha intervingut Ana García Alcolea, nova secretària general de CCOO PV que ha denunciat que milers de persones treballadores a Espanya estiguen mal pagades i hagen de triar entre calfar la casa, alimentar la família o pagar el lloguer. "Cal incrementar l'SMI i els salaris". La secretària general ha instat a derogar ja la reforma laboral del 2012, que ha qualificat de brutal i regressiva i de la qual ha afirmat que "és un franctirador al capdavant de treballadores i treballadors".

Francisco García Alcaraz, secretari general de CCOO l'Alacantí-les Marines ha afirmat que "aspirem a la plena ocupació decent, ací i en la resta del món". Juan Carlos Gallart, secretari d'Ocupació de CCOO PV ha conclòs asseverant que "sense treball decent no hi haurà canvi de model productiu sostenible i sostingut".

Seguidament, diverses delegades sindicals han compartit els seus testimonis en una taula d'experiències sobre la situació dels drets laborals en diversos sectors productius. Maria, treballadora de l'hostaleria, sector marcat per la temporalitat i la precarietat que afecta gran part de la nostra joventut, Rafaela, que ha visibilitzat la dura realitat de les treballadores del camp, i Marisol, que ha explicat els efectes de la centralització del CICU i SES així com la complexa situació laboral de les treballadores de la sanitat privada.

En finalitzar l'assemblea, les persones delegades assistents s'han manifestat per continuar exigint drets laborals i per visibilitzar davant la ciutadania la importància de la mobilització per aconseguir condicions de treball dignes, més encara quan en el diàleg social s'està treballant en la correcció de l'última reforma laboral.

La manifestació ha partit a les 12.15 h de la Delegació Territorial de Treball al carrer Pintor Lorenzo Casanova, 6.