Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

CCOO PV participa en la concentració pels drets de les dones i les xiquetes afganeses

Davant la situació a l’Afganistan, el sindicat va manifestar ahir el seu rebuig total a les violències que s’estan perpetrant contra la població civil afganesa, violències que de manera específica s’exerceixen sobre les dones. A la concentració, convocada per la Coordinadora Feminista de València, es va exigir un corredor humanitari per garantir la vida de les persones que volen fugir del país i l’immediat reconeixement d’asil a aquestes.

25/08/2021.
    Representants de CCOO PV en la concentració de València.

La Plaça de la Mare de Déu de València va acollir ahir una concentració pels drets de les dones i les xiquetes afganeses, convocada per la Coordinadora Feminista de València, de la què forma part CCOO PV.

A la mobilització es va exigir un corredor humanitari per garantir la vida de les persones que volen fugir de l’Afganistan i l’immediat reconeixement d’asil a aquestes, així com l’acolliment digne de totes les persones refugiades: "Volem Asil ja!" De la mateixa manera, les entitats convocants han demanat als governs autonòmics i municipals que col·laboren en l’acollida. Que s’establisquen mecanismes internacionals per garantir els drets fonamentals de la població civil.

A la concentració, es va destacar que els milions de milers de dòlars invertits durant la invasió de les tropes dels EUA i la OTAN han anat a parar a les mans dels que els interessa mantenir viu el conflicte armat i el país convertit en caos. Uns recursos que haurien d’haver estat destinats a enfortir i consolidar un veritable govern democràtic a l’Afganistan. Uns recursos que haurien d'haver prioritzat l'educació i la sanitat.

El manifest va fer una crida a la comunitat internacional per a que exercisca un paper constructiu en la reconstrucció de l'Afganistan i no deixe soles a les quines lluiten per la democràcia, així com demanar a la comunitat internacional, a la Unió Europea i al govern de l’Estat espanyol que no reconega el govern dels talibans.

Les entitats convocants van exigir que s’aturen immediatament totes les deportacions pendents de la Unió Europea a l’Afganistan: "L’Afganistan no era ni és un país segur!", a més de denunciar i rebutjar qualsevol forma d’opressió, repressió i violència contra les dones afganeses.

Els recursos econòmics han de destinar-se a la cura de la vida de les persones i no a alimentar els recursos armamentístics, ni dels talibans ni de ­cap bàndol, que siguen ­per a garantir els drets humans i fer costat a les organitzacions de la societat civil, perquè puguen continuar treballant

Els fonamentalismes religiosos afecten cruelment la vida de les xiquetes i les dones. Per això, cal establir els fonaments per a la construcció d’un Estat laic que protegisca les dones, i a tota població.

"Respectem i donem suport al procés de lluita feminista que les mateixes dones afganeses emprenguin, des d’una mirada decolonial. Condemnem i exigim l'assumpció de responsabilitats per la nefasta política migratòria de l'estat espanyol, devolucions forçoses, violació dels drets de la infància migrant, i la necropolítica en les fronteres".