Comisiones Obreras del País Valenciano | 25 abril 2024.

CCOO crida a la responsabilitat de la patronal hotelera HOSBEC en la impugnació del plec de l'IMSERSO

La patronal hostalera HOSBEC ha recorregut els plecs i el Tribunal Central de Recursos Contractuals (TACRC) ha paralitzant el procés de manera cautelar. Ara l'IMSERSO té 5 dies per a presentar al•legacions. Des de CCOO esperen que això no retarde l'inici de la campanya 2021-2022. En la última temporada, el programa va disposar de quasi 6,5 milions d'estades.

11/08/2021.
    El programa és garantia de creació de llocs de treball i accés al turisme per a milers de persones.

Comissions Obreres respecta que les patronals interposen recursos però no comparteix els seus arguments i espera una ràpida resolució de la impugnació, amb l'objectiu que no es retarde la posada en marxa de la temporada 2021-2022 i donar així continuïtat al programa, que té un total de 816.000 places, la qual cosa suposa sis milions d'estades.

El programa disposa d’un finançament públic de quasi 70 milions d'euros, sense el qual aquest programa no existiria. També els empresaris passen per alt que, des dels seus inicis, el programa de Turisme Social es va dissenyar perquè els hotels es mantingueren oberts a l'hivern i que pogueren així cobrir les despeses en temporada baixa, no per guanyar diners.

Segons dades oficials del Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social, en la temporada 2018-2019, última en què es va dur a terme, van participar en aquest programa 308 hotels i es van comptabilitzar quasi 6,5 milions d'estades repartides a Comunitat Valenciana, Andalusia, Múrcia, Catalunya, Balears, Canàries i destinacions d'interior, que van donar lloc a la creació de prop de 12.000 llocs de treball directes.

Al llarg d'aquests anys, CCOO ha defensat i donat suport al programa de l'IMSERSO ja que s'ha demostrat que les aportacions de diners públics han contribuït a mantindre ocupació i generar riquesa. Cada euro ha generat, almenys, 1,50 euros i ha significat estalvi en prestacions de desocupació i ingrés de quotes per part de la Seguretat Social. A més, ha produït despesa dels turistes en serveis complementaris, com són l'hostaleria, els transports, el comerç, etc. Per tant, el sindicat considera que es tracta d'una bona inversió i que el programa forma part de les polítiques actives d'ocupació. També contribueix a minorar l'estacionalitat turística en moltes destinacions espanyoles perquè aquestes no es convertisquen en “deserts hivernals”.

. Per a CCOO el millor espai de benestar per a les persones majors i de generació d'ocupació és el Turisme Social de l'IMSERSO, ja que va en benefici de la seua salut. En aqueix sentit, el sindicat continuarà defensant el programa en el seu doble vessant, tant en la millora en la qualitat de vida de les persones majors com en la seua contribució a la creació i manteniment d'ocupació de qualitat.