Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

CCOO PV mostra el seu suport al poble sahrauí i se suma a la Marxa per la Llibertat

La Marxa per la Llibertat del poble sahrauí, que avui ha sortit de València i ahir ho va fer des d'Alacant, té previst arribar a Madrid el dia 18 de juny. CCOO PV ha subscrit el Manifest de la Marxa per la Llibertat del Poble Sahrauí, per una causa justa i necessària, i participa tant en aquesta marxa com en les diferents activitats organitzades entorn d'aquesta.

02/06/2021.
    Columna de València, a Manises.

La Marxa és una acció ciutadana convocada en àmbit estatal per entitats i institucions de tota Espanya que confluirà a Madrid el 18 de juny. La columna d'Alacant i de València  ja han començat la seua marxa i continuaran per diferents punts del País Valencià.

Comissions Obreres del País Valencià s'ha adherit a la causa, organitzada pel moviment valencià de solidaritat amb el poble sahrauí, amb la signatura del seu manifest. L'activitat principal consistirà en una marxa que comença la setmana vinent, amb eixides des de diferents punts de tot el país i que confluirà a Madrid després de diverses etapes intermèdies.

Durant el trajecte de la columna est, al llarg del mes que durarà la iniciativa, se celebraran diferents activitats i actes en pobles i ciutats del País Valencià, per tal de valorar el compromís de la societat civil amb la causa del poble sahrauí i continuar sumant adhesions a aquesta iniciativa, que compta amb el suport de la República Àrab Sahrauí Democràtica i el Front Polisario.

El poble sahrauí porta més de quaranta-cinc anys esperant una eixida a la seua situació d'exili, de repressió i d’ocupació, sense que se li haja donat una solució de conformitat amb el Dret internacional, patint vulneracions sistemàtiques de drets humans en la zona ocupada pel Marroc.

A través del Manifest «Marxa per la Llibertat del Poble Sahrauí» es reclama al Govern espanyol, com a potència administradora, una solució a aquest conflicte i la intervenció dels organismes internacionals pertinents per a garantir els drets fonamentals de la població sahrauí.

Les persones i col·lectius interessats a adherir-se a la iniciativa poden fer-ho signant el Manifest, que serà entregat al Govern d'Espanya una vegada finalitze la Marxa, per exigir, una vegada més, una solució a aquest conflicte que s'ha prolongat durant dècades. Es tracta d'una acció organitzada a escala estatal que pretén mobilitzar la societat i reclamar l'atenció del Govern d'Espanya, a més de col·locar en l'agenda política el paper del nostre país com a actor clau per a motivar una solució al conflicte.

Firma el Manifest: ací

Inscripció caminants: ací