Comisiones Obreras del País Valenciano | 18 abril 2024.

Els bombers forestals helitransportats demanen a Hisenda la no discriminació salarial

La Secció Sindical de CCOO de Bombers Forestals convoca de nou el 20 de maig una concentració per a exigir l'adequació salarial aprovada en el Ple del Consell fa més de quatre mesos.

12/05/2021.
    Bombers forestals helitransportats

L'11 de maig, la Secció Sindical de CCOO de Bombers Forestals de la Generalitat (BF), de l'empresa pública SGISE, va realitzar una concentració per a sol·licitar el pagament de l'adequació salarial per les noves funcions assumides des de l'1 d'abril de 2019 i que encara no ha sigut reconeguda avui dia, la qual cosa aprofundeix en la discriminació salarial entre el col·lectiu de BF terrestres i helitransportats quan fan un mateix treball.

Per acord del Ple del Consell del 18 desembre 2020 es van aprovar els fons addicionals per a corregir aquesta discriminació salarial en el col·lectiu de BF. Posteriorment, el 26 de febrer de 2021 es va rebre autorització per al pagament de la massa salarial addicional per part de la Direcció General de Pressupostos, condicionada al preceptiu informe favorable de Sector Públic, Model Econòmic i Patrimoni, moment en el qual ens trobem.

En el transcurs de la mobilització, Isabel Castelló, directora general de Sector Públic, va rebre una comitiva i, després d'aqueixa reunió, sembla que aquest és un últim i definitiu pas per al pagament del personal helitransportat, encara que sense garantia d'una data concreta. La directora ha transmés que està treballant en la revisió de l'última documentació sol·licitada el divendres a la vesprada a la SGISE i entregada el dilluns dia 10. A més, al·lega que el pagament no depén de la Direcció General del Sector Públic, però incideix que ha de vetllar perquè la informació continguda en aquest document s'ajuste fidelment a la realitat, per evitar posteriors problemes amb auditories.

La Secció Sindical de CCOO entén que les explicacions que es donen per part de Sector Públic són insuficients, que se li ha aportat tota la documentació requerida i que s'està dilatant innecessàriament el fet de retribuir adequadament els companys i les companyes que pateixen aquest problema durant ja dos anys. Per això exigeix una solució immediata, que passa per abonar el pagament mentre es corregeixen els suposats errors de forma de l’esmentat informe. Com no es té data concreta de resolució, es manté la convocatòria de concentració per a el pròxim dia 20 de maig.