Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

Jornada virtual

Pau i Solidaritat PV organitza la jornada "Castelló i Chiapas: caminem juntes cap a un món de drets"

La jornada, que se celebrarà el 8 d’abril a través de Zoom, girarà al voltant de la igualtat de gènere (ODS 5) i comptarà amb la participació del soci local de la Fundació a Chiapas, El Puente S.C, i la col·laboració de la Regidoria de Cooperació de l’Ajuntament de Castelló.

07/04/2021.
    Programa

La Fundació Pau i Solidaritat PV organitza la Jornada “Castelló i Chiapas: caminem juntes cap a un món de drets” al voltant de l’ODS 5 en col·laboració amb la Regidoria de Cooperació de l’Ajuntament de Castelló.

Es tracta d'una activitat dirigida a la ciutadania de Castelló i l’afiliació de CCOO PV i base social de la Fundació amb l’objectiu de donar a conéixer l’impacte dels projectes de cooperació internacional que desenvolupen juntament amb El Puente S.C. a Chiapas.

La col·laboració entre la Fundació Pau i Solidaritat PV i l’Asociación de Desarrollo tecnológico y Servicios Comunitarios El Puente S.C. va començar fa més de 20 anys i, des d’aleshores, administracions valencianes com l’Ajuntament de Castelló han donat suport i acompanyat els processos de desenvolupament i d’autonomia implementats per El Puente S.C. a les comunitats indígenes de Chiapas a través de la cooperació internacional per al desenvolupament.

Actualment, durant els anys 2020 i 2021, a través de la convocatòria biennal de subvencions a projectes de cooperació al desenvolupament de 2019 de l’Ajuntament de Castelló, la Fundació Pau i Solidaritat PV executa i coordina juntament amb El Puente S.C. el projecte “Desenvolupament rural sostenible per a les comunitats indígenes de Chiapas" l’objectiu del qual és millorar la qualitat de vida de les 4 comunitats indígenes de la regió Altos i Selva - Nord de Chiapas mitjançant l’enfortiment del seu procés d’autogestió comunitària amb perspectiva de gènere.

Hi ha una clara aposta per la incorporació de l’enfocament de gènere en el quefer d’aquestes entitats en els darrers anys, per aquest motiu la Jornada “Castelló i Chiapas: caminem juntes cap a un món de drets” se centrarà en la difusió de les estratègies i experiències iniciades per a la consecució de la igualtat entre homes i dones, el foment de la participació social i política de les dones i la reflexió i promoció de masculinitats alternatives, dissidents i no hegemòniques.

Per conéixer quins processos s’estan portant endavant en aquest sentit i en relació a l’ODS5 als diferents territoris implicats comptarem amb:

- Maria Carmen Ribera Soriano, regidora de Benestar Social, Dependència, Infància i Cooperació de l’Ajuntament de Castelló

- Isabel Barrajón del Amo, secretària de cooperació de CCOOPV i de la Fundació Pau i Solidaritat PV

- Rafael Montero, Asociación de Desarrollo Tecnológico y Servicios Comunitarios El Puente S.C. (Chiapas).

- Adelaida Lorente Linares, Negociat de Cooperació i Solidaritat de l’Ajuntament de Castelló

- Anna Rodríguez Casadevall, Universitat Jaume I

- Hermelinda Gómez i Larissa Fuentes, Asociación de Desarrollo Tecnológico y Servicios Comunitarios El Puente S.C. (Chiapas).

Aquesta jornada s’organitza en el marc del projecte "Un món de drets. Promovent el compromís solidari entre la ciutadania de Castelló de la Plana" finançat per l'Ajuntament de Castelló,

Per participar és necessari inscriure’s en el formulari: tiny.cc/castellochiapas. L’activitat podrà seguir-se en línia a través de Zoom en horari de 18.00h a 19.30h.

COM PARTICIPAR-HI?

1. Inscriu-te a la JORNADA a través del Formulari d'inscripció

2. En finalitzar se't confirmarà la correcta inscripció en el formulari.

3. El mateix dia de la JORNADA rebràs al correu electrònic facilitat en el Formulari d’inscripció a través del qual se t'informarà de l'enllaç d'accés a la videoconferència, com intervindre-hi, realitzar-hi preguntes, etc.

Davant qualsevol dubte, pots contactar amb la Fundació Pau i Solidaritat PV en l’adreça següent: edc-pauisolidaritat@pv.ccoo.es