Comisiones Obreras del País Valenciano | 20 abril 2024.

Frutinter acomiada de manera flagrant dues candidates de CCOO a les eleccions sindicals

L'empresa de manipulat de cítrics Frutinter de Vila-real acomiada de manera flagrant els dos caps de llista de la candidatura de CCOO a les eleccions sindicals. Encara a Espanya es continuen vulnerant drets fonamentals en les empreses i acomiadant a persones pel simple fet de presentar-se a les eleccions sindicals en el seu centre de treball.

16/03/2021.
    Frutinter

L'empresa de manipulat de cítrics Frutinter S.L. de Vila-real va comunicar, el passat dia 12, l'acomiadament de les dues treballadores que encapçalaven la candidatura de CCOO en el centre que l'empresa té en la població d'Onda (Castelló). Les eleccions sindicals se celebren l'1 d'abril per primera vegada, ja que fins a aquest moment el centre de treball no comptava amb representació dels treballadors i de les treballadores.

A quinze dies que la plantilla trie el Comité d'Empresa, la direcció de Frutinter S.L. ha decidit acomiadar a les dues companyes que han estat les precursores de la candidatura per a la celebració de les primeres votacions democràtiques en l'empresa.

La direcció de l'empresa era perfectament coneixedora que les dues dones acomiadades són els qui han encapçalat el projecte de promoció d'eleccions sindicals en l'empresa i que compten amb el suport majoritari de la plantilla. L'acomiadament s'argumenta amb motius falsos, arbitraris i fal·laços que res tenen a veure amb els motius reals, que no són uns altres que els d'intentar desarticular a CCOO de l'empresa, i instaurar la por en la resta de candidates i candidats perquè vagen retirant-se.

CCOO Indústria PV assenyala que denunciarà davant la Inspecció de Treball i el Jutjat Social l'actitud de l'empresa, per a guanyar la nul·litat dels acomiadaments per vulneració de drets i així aconseguir-hi el reingrés de les dues companyes.