Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

CCOO PV demana participació, control i celeritat en les ajudes als sectors productius

El president de la Generalitat ha mantingut una reunió amb els agents socials i econòmics sobre la distribució de les subvencions del Pla de mesures extraordinàries de suport a la solvència empresarial, aprovat pel Govern.

16/03/2021.
    Ajudes als sectors productius.

El País Valencià rebrà uns 1.000 milions d'euros entre ajudes directes i línies de suport financer per als sectors afectats per la pandèmia. Una quantia important, “encara que entenem que sempre és insuficient per la situació en la qual es troben els nostres sectors productius, especialment els que tenen relació amb el turisme, l'oci o la restauració”, ha assegurat Juan Cruz, secretari general de CCOO PV.

Per al sindicat és important conéixer com s'articularà tot el procés i com s'implementarà la recollida de dades per part de l'Agència Tributària, per a verificar quines seran les empreses beneficiàries. Juan Cruz ha plantejat en la reunió amb Ximo Puig, els consellers Vicent Soler i Rafa Climent, que és necessari que hi haja un control per a comprovar que van destinades a les finalitats per a les quals han sigut creades. Això no és obstacle perquè s'agiliten els tràmits i puguen arribar com més prompte millor, ja que han d'executar-se abans que acabe l'any.

Per avançar en la recuperació és fonamental el manteniment del teixit productiu i de l'ocupació. El Govern s'ha compromés a executar les mesures i ajudes amb el seguiment d'agents socials i econòmics, per continuar així en la senda del diàleg social.