Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

CCOO PV col·labora en la Caravana Solidària al Sàhara, marcada per la guerra i la pandèmia

La central sindical secunda, un any més, la Caravana Solidària dirigida als campaments de persones refugiades sahrauís de Tinduf, organitzada per la Delegació Sahrauí juntament amb centenars d'associacions i de col·lectius solidaris. La campanya, que finalitza el pròxim 31 de març, se centrarà en donacions econòmiques.

19/02/2021.
    Cartell de la Campanya solidària amb Sàhara Occidental

En aquesta edició, marcada per la ruptura de l'alto el foc per part del Marroc i per la crisi sanitària, la campanya se centrarà exclusivament en donacions econòmiques. Aquestes ajudes es destinaran a pal·liar l'escassetat d'aliments que tenen les persones refugiades i proveir dels materials sol·licitats des dels campaments i aprovats pel Ministeri de Cooperació de la RASD.

CCOO PV renova així el seu compromís amb els drets humans i el futur en llibertat del poble sahrauí, en línia amb el Conveni signat fa dos anys amb la Delegació Sahrauí per a la Comunitat Valenciana. El sindicat anima a la seua afiliació a contribuir amb aquesta digna causa fent la seua aportació solidària en el compte de la Delegació Sahrauí ES65 0182 0517 6702 0165 0049 (Titular: Delegació Sahrauí de València) en concepte ‘Ajuda humanitària 2021 CCOO PV Sàhara Occidental’.

Donem suport a la resistència i la lluita del poble sahrauí, una lluita justa que es prolonga durant ja massa anys. Denunciem l'incompliment abusiu i reiterat per part del Marroc dels acords i de les resolucions de l'ONU i apostem per la pau i la llibertat d'un poble pacífic cansat d'esperar una solució enmig del no-res.

El sindicat se suma a la crida urgent per a exigir la immediata intervenció de l'ONU i del Govern espanyol en els territoris ocupats del Sàhara Occidental, on les tortures, les desaparicions, les vexacions, en definitiva, la violació sistemàtica dels drets humans cap a la població, s'han convertit en el dia a dia. Manifestem el nostre rebuig a qualsevol mena de violència contra la població sahrauí en aquest escenari, on s'ha incrementat la violència en les últimes setmanes i des d'on el poble sahrauí està reclamant l'eixida de les tropes marroquines i el fre al saqueig dels seus recursos.

Així mateix, CCOO s'ha sumat a la crida promoguda per CODESA, col·lectiu sahrauí de defensors dels drets humans al Sàhara Occidental, per a establir una missió permanent al Sàhara Occidental amb la finalitat de protegir els civils sahrauís. La crida ha rebut també suports de destacades personalitats internacionals, entre moltes d’altres: el conegut filòsof, pensador i historiador Professor Noam Chomsky o l’exlíder del Partit Laborista britànic, el parlamentari Jeremy Corbyn.

CCOO PV exigeix un canvi en la postura de l'Estat espanyol respecte al Sàhara Occidental, assumint un paper més actiu en la cerca d'una solució urgent, justa i definitiva d'acord amb totes les resolucions de Nacions Unides. Es repararia així el mal causat amb l'abandonament del territori i el poble sahrauí. CCOO PV insta a l'Estat espanyol a intensificar i a accelerar el procés democràtic acordat, així com a abandonar la posició de passivitat que manté des de fa anys.