Comisiones Obreras del País Valenciano | 20 abril 2024.

Els centres educatius demanen indicadors clars que determinen la presencialitat o no a les aules

En la consulta feta als centres educatius per la Federació d'Ensenyament de CCOO PV, el 80% estima necessària aquesta determinació als protocols. Les principals necessitats són: major rapidesa en les substitucions, més PCR immediates i mascaretes FFP2, entre d’altres.

04/02/2021.
    Els centres demanen indicadors que determinen la presencialitat o no a les aules.

En la consulta que el nostre sindicat ha realitzat als centres educatius, aquests han valorat majoritàriament la necessitat d’establir uns protocols clars que determinen la presencialitat o no de les classes tenint en compte la quantitat de baixes simultànies patides pel personal educatiu i el nivell de contagis.

La FE CCOO PV, com a sindicat educatiu, no podem determinar el tancament dels centres per raons sanitàries, però ens preocupa molt les condicions laborals que pateix el Personal Educatiu i la seua atenció a l'alumnat. Per això, demanem a l'administració que establisca uns indicadors clars i homogeneïtzats que puguen comportar el tancament total o parcial d'un Centre Educatiu atenent aspectes com ara la quantitat de baixes simultànies de personal del centre, contagis actius al centre i compliment de les mesures de seguretat i d’atenció a l’alumnat.

En la mateixa consulta, els centres educatius ens han indicat les seues necessitats més urgents, les quals han estat les següents:

- Major rapidesa en les substitucions de les baixes (35,9%).

- Més PCRs immediates (25%).

- Mascaretes (8,6%).

- Recursos tecnològics o de connexió per al treball telemàtic (8,6%).

- Mesuradors de CO2 (4,7%)

Altres necessitats plantejades han estat solucionar algunes dificultats amb el funcionament d’Itaca i màquines purificadores d’aire entre d’altres.

Aquesta vesprada hi ha convocat Fòrum Educatiu i en aquest la FE CCOO PV plantejarem aquestes reivindicacions junt a d’altres extensibles a tots els centres sostinguts amb fons públics com ara la vacunació del personal educatiu en la segona fase i un permís retribuït per als treballadors i treballadores que tenen els seus fills o filles confinats per contactes educatius.