Comisiones Obreras del País Valenciano | 24 abril 2024.

CCOO PV insta a reforçar les mesures de control i lluita contra la covid-19

"A la vista de l’evolució preocupant del nombre de casos i de la pressió hospitalària, per l'increment de persones ingressades en planta i en UCI, el sindicat considera necessari que el Consell adopte noves mesures que contribuïsquen a tallar la negativa tendència actual", assegura el seu secretari general, Arturo León.

11/01/2021.
    Infermera

Les dades evidencien dia rere dia un creixement molt important del nombre de persones contagiades, sense que semble que les mesures disposades siguen suficients per a frenar la transmissió. El risc cert de saturació dels recursos assistencials indica la necessitat de reforçar les mesures de prevenció, així com el seu compliment efectiu. “En aqueix sentit, garantir el tancament perimetral, evitar les aglomeracions i el manteniment de la distància social, és absolutament determinant”, ha manifestat el secretari general de CCOO PV.

Així mateix és fonamental reforçar, amb caràcter general, les mesures de protecció en els centres de treball i, molt especialment, en els centres sanitaris, ja que el nivell de contagi en aquests dispositius és alt i afecta al personal sanitari amb intensitat.

El sindicat considera que no ha d'haver-hi dreceres en el desenvolupament de l'activitat econòmica i productiva, ja que perdre de vista la lluita contra la pandèmia tindria efectes molt pitjors en l'economia i en les empreses. D'altra banda, CCOO PV insta a reforçar el sistema sanitari i a avançar en la vacunació, establint per a això una planificació eficaç i coneguda.

En relació amb les manifestacions realitzades per part d'alguna organització empresarial, respecte a la seua disposició a vacunar a les treballadores i als treballadors del seu sector econòmic, el sindicat recorda que les prioritats en la vacunació han de respondre exclusivament a criteris de salut pública i, per tant, atendre als riscos que l'exposició al virus té per a la vida de les persones i respecte de col·lectius essencials.

Finalment, CCOO PV apel·la al sentit de responsabilitat del conjunt de la societat per a extremar el compliment de les mesures que es disposen per part de les autoritats.