Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

CCOO denuncia que la paga COVID-19 no siga per a tot el personal del Departament de Salut d'Alcoi

El sindicat ja es va alçar de la Mesa Sectorial per la falta de transparència i d’equitat en els criteris per a distribuir aquest incentiu econòmic.

01/12/2020.
    Falta de transparència i equitat en els criteris per a distribuir aquest incentiu econòmic.

La Secció Sindical de CCOO en el Departament de Salut d'Alcoi denuncia que la paga COVID-19 no siga per a tot el seu personal i que tan sols un 60 % de les persones treballadores rebran aquest complement, quan tot el personal, directament o indirecta, ha lluitat contra la pandèmia.

La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris, FSS CCOO PV, ja es va negar a participar de la Mesa Sectorial que havia d'aprovar la proposta d'Acord del Consell, per la falta de negociació, de transparència i d’equitat en els criteris per a distribuir aquest incentiu econòmic, que arriba als 43 milions d'euros per a tots els departaments.

El sindicat ja es va mostrar contrari al text d'aquest Decret llei quan es va tractar en Mesa Sectorial per mancar de criteris objectius sobre el repartiment entre el personal de la quantitat assignada i, sobretot, perquè suposa la condonació del deute per excessos de jornada que ha realitzat el personal de salut pública a canvi d'una “gratificació”.

La Secció Sindical d'Alcoi recalca que tot el personal es mereix rebre una gratificació pel seu treball durant la pandèmia i no comparteixen que s'excloga moltes categories, com per exemple zeladors/es, manteniment o auxiliars administratius. L'equip de gerència ha decidit renunciar a aquest complement en considerar-lo injust, ja que crea greuges comparatius entre companys i companyes.

També l'Advocacia de la Generalitat ha mostrat els seus dubtes respecte a la viabilitat del Decret llei, pel qual s'aprova el repartiment del muntant econòmic destinat a aquest efecte, per la falta de concreció a l'hora de determinar el personal beneficiat.

Guadalupe Pavó, secretària general de la FSS CCOO PV a Comarques Centrals, entén que “la Conselleria no ha valorat en cap moment l'esforç físic i psíquic que els treballadors i les treballadores han realitzat des de març”.

CCOO es mostra contrari als criteris i forma de conducta de la Conselleria de Sanitat quant a la distribució i l’assignació d'aquest complement salarial, així exigeix que l'Administració rectifique i el repartiment siga per al 99 % dels treballadors i de les treballadores.