Comisiones Obreras del País Valenciano | 25 abril 2024.

La Comissió de Mobilitat Port-Ciutat denuncia falta de diàleg i reclama un full de ruta consensuat

    Els agents socials i econòmics més representatius del sector marítim portuari sol·liciten una reunió urgent per a establir un full de ruta consensuat sobre mobilitat sostenible, sense descartar, en cas contrari, mobilitzacions.

    17/07/2020.
    Port

    Port

    L'Associació Naviliera Valenciana, l'Associació de Transitaris Expenedors i Assimilats de València, el Col·legi Oficial d'Agents de Duanes i Representants Duaners de València COACAV, PROPELLER València, CCOO PV FSC de la Mar i UGT Marítim-Portuari, situats en l'espai contigu gestionat pel Consorci València 2007, han subscrit, registrat, i remés un document de proposta per a establir un acord que promoga la sostenibilitat en la mobilitat a la zona maritimaterrestre i ciutadana.

    La demanda de consens es remunta a l'any 2018, des d’aleshores els agents esmentats han sol·licitat de manera reiterada al Consorci València 2007 abordar de forma coordinada la mobilitat sostenible. Com a germen i conseqüència d'aquestes reunions, es va constituir la Comissió de Mobilitat Port-Ciutat, en la qual estan els organismes més representatius i rellevants del sector.

    Pel febrer de 2020 es va produir una reunió amb el director del Consorci, per traslladar-li la preocupació per les obres que s'hi estan realitzant, que comportarien una modificació substancial en la mobilitat.

    Les obres afectarien més de 4000 persones treballadores una vegada implementada la nova remodelació que s'està fent, al costat dels magatzems 2, 4 i 5, així com l'antiga estació marítima, i amb data prevista de finalització per al mes de setembre de 2020. Implicaria l'eliminació d'aproximadament 1000 places d'estacionament de vehicles en aquesta zona, i de què són usuàries les persones empleades del sector, principalment als carrers J.J.Domine, Jose Aguirre, i entorn.

    Sobre aquest tema, es van traslladar, entre altres mesures, la urgència de poder signar un conveni de col·laboració per a l'ús de l'aparcament de Veles i Vents, infrautilitzat i actualment amb un ús molt per sota de les possibilitats de les seues instal·lacions.

    Malgrat això, els agents segueixen sense resposta de la Direcció del Consorci, malgrat haver-se reunit amb el regidor de Mobilitat Giuseppe Grezzi, per l'Ajuntament de València, i malgrat el reconeixement de la importància de les propostes de la Comissió de Mobilitat, que van ser acollides amb gran sensibilitat, i van servir de suport i reivindicació per a dur-les a terme conjuntament com ara:

    1. Facilitar i adequar aparcament i conveniar amb les empreses de l'àmbit i zona maritimoportuària, i en aquest cas en el pàrquing Veles i Vents.

    2. Establir i reordenar els carrils bicicleta i de vehicles personals de mobilitat, marcar-los amb claredat, amb els senyals de trànsit adequats, i finalitzar els trams que van des de l'avinguda del Port cap al pont de Natzaret.

    3. Possibilitar i millorar l'accés i la freqüència del transport públic, a la zona descrita, tant en el nombre, la freqüència i el recorregut de les línies d'autobusos EMT, facilitar la intermodalitat en el transport, finalitzar el tram de tramvia de la línia T2, i unir-la amb la que actualment té parada en passeig Neptú de la platja.

    4. Fomentar l'ús del vehicle compartit utilitzant app de mobilitat desenvolupades, vehicles de lloguer, VPM sostenibles i no contaminants (bicicletes i vehicles elèctrics), incentivar i discriminar positivament treballadors/es que en facen ús.

    En conseqüència, es va arribar a un compromís d'establir una comunicació estreta, i posar en coneixement d'aquesta Comissió de Mobilitat Port-Ciutat, qualsevol actuació o mesures rellevants, que pogueren afectar alguna de les parts de manera important.

    Malgrat que comparteixen les mesures que es realitzaran per a l'ús i gaudiment de la ciutadania dels espais públics amb aquest procés de conversió en zona de vianants, la Comissió no comparteix la falta de consens, que no se solucione el problema d'estacionament, sense atendre cap mena de proposta, i amb la imposició unilateralment per part del Consorci, malgrat la predisposició demostrada per a poder donar solucions.

    Tot això ha generat un malestar profund, i per tot això, no s'entén que la bona convivència, la coexistència de l'activitat econòmicacomercial i ciutadana, que s’ha desenvolupat amb una extraordinària relació, puga veure's afectada pels canvis possibles, que també puguen patir els veïns i la resta de persones treballadores d'establiments annexos, que aparquen en les zones confrontants, sense previ avís ni alternatives.

    Per tot això, la Comissió de Mobilitat Port-Ciutat i els agents socials i econòmics implicats sol·liciten una reunió tan aviat com es puga, sense descartar mobilitzacions de protesta per la falta de consens actual.