Comisiones Obreras del País Valenciano | 23 abril 2024.

CCOO PV reprén la seua participació en el diàleg social després dels compromisos del Consell

El sindicat ha normalitzat el seu retorn a la negociació i ja ha acudit avui a la Mesa Tècnica. “El Consell ha demostrat la seua voluntat de diàleg i s'ha compromés a abonar les ajudes dels ERTO i de reducció de jornada la primera setmana de juliol, a constituir l'Observatori del Treball Decent el 23 de juny i a tirar endavant el reglament de desenvolupament de la Llei de responsabilitat social”, ha assegurat Arturo León.

16/06/2020.
    Agents socials i representants del Consell, durant la presentació de l'Observatori del Treball Decent, el gener de 2020.

El secretari general de CCOO PV ha mantingut converses amb diferents representants del Govern valencià. Les gestions realitzades han aconseguit concretar que els pagaments de les ajudes a treballadores i treballadors afectats per un ERTO, així com les concedides per reducció de jornada per a afavorir la conciliació, s'efectuaran en la primera setmana de juliol. A més, es posa data a la posada en marxa de l'Observatori del Treball Decent.

A l'anterior cal afegir la voluntat expressada de tirar endavant el Reglament de desenvolupament de la Llei de responsabilitat social, concretament quant a la subrogació i al conveni sectorial de referència, tot això en el grup ja constituït en la Mesa d'Economia. Així mateix, s'han acostat postures amb la consellera de Sanitat, Ana Barceló, i s'han normalitzat les vies de diàleg.

“Des de CCOO PV valorem l'esforç per reconduir la situació, a la qual han contribuït totes les parts, per descomptat UGT-PV i la CEV, i que fa que puguem reprendre la nostra participació en les meses, encara que lògicament ens mantindrem vigilants del compliment dels compromisos”, ha manifestat León.

El sindicat es reafirma en el valor del diàleg social i en la importància de la unitat d'actuació i, més enllà de diferències puntuals que en tot procés de concertació puguen donar-se, és inequívoca la voluntat d'acord per a situar el País Valencià en les millors condicions per a eixir d'aquesta crisi.