Comisiones Obreras del País Valenciano | 26 abril 2024.

CCOO rebutja el retorn d’hores del personal de l’Ajuntament d’Alcoi per la COVID-19

La Secció Sindical de CCOO a l’Ajuntament d’Alcoi va exposar en la Mesa General de Negociació que, segons el criteri de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies, els treballadors i les treballadores del consistori alcoià no haurien de retornar cap hora de treball no realitzada per causa de la pandèmia.

08/06/2020.
    Ajuntament d'Alcoi

Degut a la situació generada per la COVID-19, el Govern va aprovar la utilització de la fórmula del permís retribuït recuperable, el RDL 10/2020, que suspenia l’activitat en uns dies concrets, i després les hores d’aquests dies s’havien de retornar a l’empresa de manera pactada. Aquesta fórmula suscità un debat en la Mesa General de Negociació de l’Ajuntament d’Alcoi celebrada dijous.

La proposta realitzada des de la Regidoria de Personal consistia a compensar eixes hores a través dels dies i de les hores que estaven pendents de ser gaudits com a assumptes propis, assumptes propis per triennis, vacances per antiguitat, excés de còmput, hores extraordinàries realitzades i hores a compensar per la formació realitzada.

La postura de CCOO al respecte és clara "no hem entrat a negociar el retorn d’hores, i hem emplaçat al Govern municipal a no demanar cap retorn" sostenen. Des del sindicat es considera totalment inacceptable que es demane el retorn d’hores al personal funcionari i laboral quan hauria d’haver sigut l’Ajuntament qui hauria d’haver organitzat el treball per evitar que es donaren aquestes circumstàncies.

Per part de l’Ajuntament no s’ha acceptat aquesta demanda i es farà que el personal laboral i funcionari retorne les hores que, segons el consistori, deuen. CCOO considera que la proposta de l’Ajuntament excedeix en temps i situacions aplicables al permís retribuït recuperable, que encara sent mes continguda en la seua potencial aplicació, és inaplicable en l’àmbit de les administracions locals.

El sindicat s’ha defensat en els informes realitzats per organismes com la Federació Espanyola de Municipis i Províncies que diu: “Consultat específicament al Ministeri de Política Territorial i Funció Pública sobre si el personal funcionari o laboral de l’Administració local entra dins de l’àmbit del RDL 10/2020 es respon que NO ENTRA DINS DE L’ÀMBIT D’APLICACIÓ”, així com l’Informe remés per la Direcció General de l’Administració Local de la Generalitat Valenciana.

Per tot això des de la Secció Sindical de CCOO a l’Ajuntament d’Alcoi s’exigeix que no es retornen les hores i que el Govern municipal no aprofite aquesta situació per generar situacions de precarietat o de renuncia de drets adquirits.