Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

CCOO PV reclama major protecció de persones usuàries i professionals en centres i serveis de la Xarxa de Serveis Socials

La Confederació Sindical de CCOO PV insisteix a reclamar a l'Administració valenciana una protecció major en els serveis d'atenció en centres residencials, servei d'ajuda a domicili, teleassistència, etc. davant de les moltes incidències que s'hi estan produint i que estan impedint una prevenció correcta i posant en risc la seua salut.

31/03/2020.
    Residència la Saleta

Davant d'aquesta situació, el sindicat insta a un reforç urgent de professionals dels centres i serveis de la Xarxa de Serveis Socials que garantisca una atenció correcta i reduïsca al màxim les possibilitats de transmissió del COVID-19.

La secretària de Política Social de CCOO PV, Ana Belén Montero insta a “preservar la salut de professionals d'aquests serveis essencials mitjançant la dotació d'equips de protecció individuals que, avui dia, segueixen sense arribar a tots els centres”.

“És fonamental garantir la realització de proves diagnòstiques urgents i capaces de detectar la presència del virus de manera fefaent” reclama Montero, que sol·licita la realització de proves diagnòstiques ràpides a persones treballadores i usuàries per agilitar la presa de decisions sobre la seua ubicació i aïllament, cas de ser necessari.

El sindicat considera fonamental que és posen en marxa mesures preventives per a evitar el contagi en els centres residencials, com el reforç de les plantilles de neteja i l'augment de mesures de supervisió de compliment de protocols de prevenció. A més, és essencial habilitar espais d'aïllament en els mateixos centres en cas d'infecció de les persones usuàries.

De la mateixa manera, l'Administració ha de fer una aposta molt més intensa pel teletreball en aquells serveis en els quals aquest és pot desenvolupar a distància sense comprometre la salut, com per exemple en la xarxa de punt de trobada familiar, on malgrat haver-se suspés les visites s'està obligant a totes les persones treballadores a acudir presencialment a treballar quan totes les tasques que realitzen actualment les poden exercir perfectament mitjançant el teletreball.

Cal que el Govern valencià actue amb una determinació major en el reforç i la implementació de mesures preventives en un servei tan essencial com és el servei d'ajuda a domicili, determinant per a cobrir les necessitats de la ciutadania que han vist els seus centres de dia i centres d'atenció ambulatòria tancats per la crisi del COVID-19.

A causa d'aquesta circumstància, es requereixen, avui més que mai, d'unes cures que d'altra banda han de ser dispensades amb la màxima seguretat, i evitar qualsevol possibilitat de contagi tant de la persona receptora com de qui les efectua. Una actuació de reforç de servei que necessàriament ha d'acompanyar-se d'una major informació i establiment de mesures i pautes en el seu acompliment.

Els Serveis Socials d'Atenció Primària són els responsables de valorar les situacions personals i socials de les persones usuàries i, per això, és fonamental mantindre una coordinació permanent amb l'Atenció Primària dels Serveis de Salut, de manera que es posen en marxa mesures molt més efectives que complisquen amb una finalitat molt concreta que ha de ser protegir totes les persones treballadores i usuàries.

CCOO PV no cessarà a reivindicar la posada en marxa de totes aquelles mesures que asseguren que les persones que es troben en primera línia dedicant el seu esforç i tenacitat amb les persones que més el necessiten puguen fer el seu treball en la millor de les condicions i que la ciutadania puga ser atesa de la manera més segura possible.