Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

CCOO adverteix que el personal que cuida les persones majors està exposat al virus

La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris, FSS CCOO PV, ha dirigit un escrit a la vicepresidenta i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives i a la consellera de Sanitat per posar en coneixement seu la situació greu que s'està vivint a les residències de tercera edat privades i als serveis d'ajuda a domicili (SAD).

24/03/2020.
    Treballadores de residència amb màscares casolanes.

CCOO adverteix que encara que els treballadors i les treballadores del sector de la dependència s'esforcen per complir amb les normes de protecció recollides en els protocols estipulats, s'està posant en risc la salut del personal i de les persones usuàries, davant del total desproveïment d’EPI (equips de protecció individual). Així, s'està arribant a un increment alarmant en el contagi tant del personal com d'usuaris i usuàries, cosa que provoca fets tan dolorosos com la mort de persones majors en algunes residències.

La falta de protecció del personal i segons l'opinió d'aquest sindicat, l’atenció deficient per part de la Conselleria de Sanitat davant un cas simptomàtic, per molt d'aïllament que es faça, resulta insuficient i el contagi és ràpid, arriba a afectar més del 60 % de les plantilles i causa l'augment de defuncions dels residents i de les residents en ser un col·lectiu vulnerable.

CCOO és conscient que l'obligació i la responsabilitat és de les empreses, però amb la declaració de l'estat d'alarma, l'adquisició de material sanitari i de protecció recau sobre l'autoritat sanitària que és la que ha de garantir els canals regulars de proveïment d'aquest material. Encara així, animem les empreses, a través de les seues patronals, a mostrar iniciativa i iniciar la recerca de línies d'aprovisionament d’EPI per als seus treballadors/es igual que ho estan fent les comunitats autònomes.

A més, aquesta organització demana al Consell que no es torne a oblidar dels treballadors/es i dels usuaris/àries de les residències i del SAD quan es realitzen els tests ràpids, ja que seria una mesura molt efectiva per a reduir l'augment de possibles contagis.

La patronal es “queixa” que Sanitat s'està emportant sanitaris de les residències als hospitals, encara que de moment no és generalitzat, ja que és personal que continua estant en les borses de treball de Sanitat. Això és perquè molts han buscat un futur laboral millor a causa de la precarietat laboral del sector i a la necessitat de l'augment de ràtios, cosa que CCOO porta denunciant des de fa anys.